آکواریوم المانی متفاوت در دکور داخلی

آکواریوم المانی متفاوت در دکور داخلی

آکواریوم در طراحی داخلی : طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی علم چیدمان کلیه اجزاء و عناصر داخلی یک فضا اعم از مسکونی، تجاری، اداری یا غیره به منظور کسب راحتی و شادابی حداکثر در استفاده از محیط می باشد.
طراحی داخلی امروزه به یک علم تبدیل شده است، بسیاری از افراد سال های زیادی را به تحصیل یا کسب تجربه در این موضوع می پردازند و سازندگان زیادی از مشاوره طراحان داخلی در پروژه های خود بهره می برند.
یک طراح داخلی هنگامی که میخواهد برای فضا طراحی دکور کند به جزئیات زیادی برای ایجاد یک محیط کارآمد فکر می کند. معمولا تمام مواردی که طراح در ذهن خود برای تکمیل پروژه مرور می کند در یکی از قالب های زیر خلاصه می شود:

  1. انتخاب مبلمان مناسب و کاربردی
  2. استفاده از رنگ و طراحیهای خلاقانه
  3. نورپردازی طبیعی یا مصنوعی و مکان یابی صحیح پنجره ها
  4. افزودن تجملات مقرون به صرفه کلاسیک یا مدرن
  5. بهره گیری از موارد خاص و لوکس دکوری و ترجیحا کم تکرار در کارهای قبلی
  6. قرار دادن گل یا موارد طبیعی در دکور
  7. مشخص نمودن نقاط محوری و عطف در محیط
  8. اجرای بهترین کف و سقف در فضای طراحی
  9. ایجاد فضاهای کاربردی به کمک دیوارهای جداکننده
  10. استفاده از آکواریوم در طراحی داخلی

معمولا طراحان برای هر یک از محورهای فوق یک یا چند عنصر را انتخاب کرده و از آن استفاده می کنند. بعضی از عناصر دکوری ممکن است در بیش از یک محور طراحی قابل استفاده باشند.

آکواریوم، عنصری متفاوت در دکور داخلی

آکواریوم یکی از نادرترین عنصرهای دکوری است که تقریبا در تمامی محورهای گفته شده فوق قابل استفاده می باشد. یک آکواریوم با پوشش و پایه ای زیبا می تواند یکی از زیباترین مبلمان های استفاده شده باشد.

(1)با استفاده از ماهی های رنگی پرجنب و جوش میتوان رنگ را به محیط آن هم به شکل زنده و پویا اضافه کرد

(2) با انواع نورپردازی های ساده و رنگی را در آن لحاظ نمود.

(3) با توجه به کاربرد های گفته شده قطعا یک عنصر تجملی مقرون به صرفه بوده

(4) و در چهارچوب موارد خاص کم تکرار دکور نیز قرار می گیرد.

(5) طبیعی بودن و قابلیت استفاده از موجودات و گیاهان زنده در آن، خصلت کم نظیر این عنصر دکوری است

(6) در هر فضایی که قرار گیرد چشم ها را به خود مجذوب کرده و یک نقطه عطف را بوجود می آورد.

(7) در کاربردهای مختلف قابل استفاده است، نمونه های بسیاری از آکواریوم در کف، سقف و یا به عنوان میز و بسیاری از پروژه های کاربردی اجرا شده آکواریوم در دنیا، انعطاف پذیری بالای این پدیده را نشان می دهد

(8) حال آنکه شما هیچگاه نمیتوانید مبلمان را در سقف نصب نمایید یا LCD زیبای منزلتان را بر روی کف قرار دهید، در نهایت اجرای آکواریوم به عنوان دیوارهای جداکننده نیز یکی از هوشمندانه ترین ایده ها در طراحی داخلی می باشد.

(9)توجه به این نکته که آیا پس از اجرای دیوار جداکننده، نمای فضا از بین نمی رود، یا فضا کوچک تر به نظر نخواهد رسید؟ یکی از دغدغه های همیشگی طراحان است، حال آنکه با استفاده از یک آکواریوم به جای دیوار یا در داخل آن همزمان با ایجاد فضاهای مختلف، جداکننده ای پر از رنگ و زیبایی به جای یک دیوار بی روح خود نمایی می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده فوق یکی دیگر از برتری های این عنصر یگانه دکور تاثیرات مثبت استفاده از آن بر سلامت و روحیه افراد می باشد که در مقالات گذشته بدان اشاره شده است.
امروزه بسیاری از طراحان در ابتدای طراحی همواره بدنبال انتخاب مکان یا مکانهایی مناسب برای اجرای آکواریوم به اشکال و ابعاد گوناگون می باشند و سایر موارد را پس از قطعی شدن محل آکواریوم طراحی می کنند.
پیشرفت صنعت آکواریوم در سال های اخیر و ورود تجهیزات با کیفیت به این صنعت، دغدغه های نگهداری آن را نیز برای افراد به حداقل رسانده است.
برتری دیگر آکواریوم، خاصیت تغییرپذیری آن است. شما حتما می بایست کمد، ویترین یا کابینت را پس از گذشت مدتی بنا به مد زمان یا جهت تغییر ظاهر و رنگ تعویض نمایید اما در خصوص آکواریوم می توانید در زمان های مختلف اقدام به تغییر ماهیهای آن، دکور داخلی و یا حتی تغییر اکوسیستم آن نمایید تا همواره آکواریومی بروز، مدرن و مطابق سلایق و نیازهای امروزتان داشته باید.
جایگاه آکواریوم در طراحی داخلی امروزه جایگاهی تثبیت شده و رو به پیشرفت است و فقط محدود به فضاهای مسکونی نمی شود، کافیست در اینترنت بدنبال دفاتر کار، هتل ها، رستوران ها و بسیاری از فضاهای عمومی که در دکورشان از آکواریوم استفاده کرده اند، بگردید.

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *