8 راه ارزان و به صرفه برای ارتقای زیباییِ نما و لنداسکیپ خانه

8 راه ارزان و به صرفه برای ارتقای زیباییِ نما و لنداسکیپ خانه

ارتقا زیبایی نما : اول : به درِ پارکینگ خود قطعات زینتی اضافه کنید. 

اگر در پارکینگ یا گاراژ ماشین شما درون حیاط قرار دارد، این کار کمک زیادی به زیبایی منظره خانه‌ی شما خواهد کرد و ایده مناسبی خواهد بود. 

دوم: ایوان و پرچم

ایوان جلویی خانه و یک پرچم هماهنگی بی‌نظیری با یکدیگر دارند. درست است که در کشور ما اتصال پرچم کشور درون خانه چندان مرسوم نیست اما می‌توان از هر پرچم دیگری برای این منظور استفاده نمود. تفاوت منظر ایوان یک خانه و به دنبال آن منظر کل خانه در حالتی که پرچم وجود ندارد و پرچم وجود دارد به طرز محسوسی قابل مشاهده است.

سوم: درِ ورودی جلوی خانه را رنگ کنید

درِ خانه‌‌ها بعد از چندی از شکل و قیافه می‌افتند. خریدِ درِ زیبایی برای ورودی خانه خیلی گران تمام می‌شود. اما خرید یک سطل رنگ با کیفیت معمولا هزینه‌ی بالایی نمی‌طلبد. به علاوه تاثیر رنگ کردنِ در، بر زیبایی نمای خانه بسیار زیاد است. شما شاید نتوانید کل نمای خانه‌ی خود را رنگ کنید اما رنگ کردنِ در خیلی وقت‌‌ها همان کار را برای زیبایی خانه بر دوش می‌گیرد.

چهارم: جزئیات معماری به خانه‌ی خود اضافه کنید

اضافه کردن یک سایبان بسیار ساده بر روی درِ ورودی و یا درِ گاراژ تاثیر شگرفی بر زیبایی خانه می‌گذارد. این طاق‌‌ها یا سایبان‌ها را می‌توانید خودتان بسازید یا طاق‌های از پیش آماده را از فروشگاه‌‌ها بخرید و خودتان تنها متصلشان کنید تا بسیار ارزان برایتان تمام شود.

پنجم:  چراغ- فانوس‌های قدیمی ‌حیاط را تعویض کنید

هیچ نیازی به خرید جایگزین گران ‌قیمت برای این فانوس‌های دیواری نیست. زیبایی خانه‌ی شما با تهیه‌ی فانوس‌های ساده و بی‌پیرایه ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

ششم : مرز باغچه‌ها را مشخص کنید

اگر قسمتی از حیاط شما دارای گل و گیاه است و بقیه‌ی حیاط با چمن یا خاک پوشیده شده است، آن قسمت را با خاک مالچ تازه مرزبندی کنید. تفاوتی که این کار در منظر خانه به وجود می‌آورد باور نکردنی است.

هفتم سبز را انتخاب کنید.  

بگذارید یکبار هم که شده با حقیقت رو به رو شویم. خیلی از ما باغبان نیستیم، هرچند علاقه‌ی بی‌حد و حصری به این کار داشته باشیم. گیاهان بادوام و همیشگی گران هستند و انتخاب رنگ و نوعشان کمی‌ سخت است. پس اگر مطمئن نیستید چه رنگ گلی را انتخاب کنید، گیاهان گلدانی سبز راهِ چاره‌ی شما است. گیاهانی که ارزان هم هستند. خیلی از مردم گیاهِ هوستا را دست کم می‌گیرند اما آن‌ها گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای منظر خانه هستند. گونه‌های مختلف آن‌ها از رنگ‌های گوناگون سبز تشکیل شده‌اند. هوستاها گیاهانی ارزان، بسیار مقاوم و با رشد سریع هستند که هر بهار می‌شود از شاخه‌هاشان قلمه زد و آن‌ها را بیشتر و بیشتر در حیاط خانه نشر داد. اگر شما به اندازه‌ی کافی پول برای اجرای یک لنداسکیپ حرفه‌ای ندارید (کسی هم هست که داشته باشد؟) چند تایی هوستا تهیه کنید و آن‌‌ها را در حیاط خود بر طبق نظم و ترتیبی زیبا بکارید. بعد از یکی دو سال شما لنداسکیپ بی‌نظیری خواهید داشت. فرن یا سرخس‌‌ها هم گیاهان مناسبی برای این منظور هستند.

هشتم :  یک گیاه رونده بکارید

ارتقا زیبایی نما : استفاده از الگوهای باغبانی بدون داشتن مهارت قبلی، می‌تواند نتایج غیر خوشایندی در پی داشته باشد. به جای هدر دادن پول و زمان در این راه بهتر است همانطور که اشاره کردیم از گیاهان متنوع مقاوم و ساده با برگ‌های سبزشان استفاده کنید. به علاوه برای جلوه بخشیدن بیشتر به خانه می‌توانید از یک گیاه رونده با گل‌های زیبا نیز استفاده کنید. یک گیاه رونده‌ی زیبا می‌تواند زیبایی خانه‌ی شما را صد چندان کند. اکثر این گیاهان به نور مستقیم آفتاب نیاز دارند.

 منبع:

  1. homemademodern.blogspot.de

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *