آبزیان و ماهیان آکواریومی آب شیرین

آبزیان و ماهیان آکواریومی آب شیرین

ماهی آب شیرین ، زادگاه این دسته از آبزیان و ماهیان معمولاً در رودخانه ها،دریاچه ها و مردابهای مناطق گرمسیری است. این نوع آبزیان را از لحاظ زیست شناسی بومی عموماً به چهاردسته تقسیم می کنند:

1- ماهیان گیاهخوار( مانند انواع ماهیان خانواده تترا (tetra)، بتا (betta)) و ……

2- ماهیان گوشتخوار (مانند انواع ماهیان خانواده سیچلاید (cichlids )، آروانا (arowana)) و…..

3- ماهیان حوضچه ای (مانند انواع ماهیان خانواده کوی (koi)) و…….

4- خرچنگها و میگوهای زینتی آب شیرین.

لازم به ذکر است که واژه گوشت خوار یا گیاه خوار صرفاً نام عامیانه این گونه ماهیان است و می توان به صورت ساده تری آنها را به دسته های ماهیان تهاجمی و شکارچی و دسته ماهیان غیر تهاجمی و غیر شکارچی تقسیم کرد. اختلاف چندانی در ترکیبات غذایی این دو دسته ماهی وجود ندارد و ترکیبات غذایی هر دو دسته تقریباً شبیه به هم است. شرایط زیستی این دو دسته ماهی نیز تقریباً شبیه و نزدیک به هم است. البته ماهیان خاصی هم در این دو دسته قرار می گیرند که نسبت به شرایط شیمیایی و شرایط زیستی بسیار حساس تر هستند و کوچکترین تغییری در این شرایط روی رفتار ماهی تاثیر می گذارد.

دسته ماهیان حوضچه ای نیز تقریباً شرایط یکسان با دو دسته بالا دارند. این دسته از ماهیان با هم خانواده های خود و خانواده ماهیان گیاه خوار سازگاری زیستی داشته و می توان آنها را با سایر ماهیان گیاه خوار هم اندازه خود در آکواریوم نگهداری کرد.

خرچنگها و میگوهای آب شیرین عموماً جانورانی بی آزار و سازگار با ماهیان گیاهخوار و غیر تهاجمی هستند، تغذیه این موجودات غذاهای مخصوص و بسته بندی خاص است ولی این موجودات می توانند از پسماند غذای سایر ماهیان نیز به عنوان تغذیه خود استفاده کنند.

لطفا جهت مشاوره و سفارش با شماره های واحد دپارتمان فروش زندگی رنگی، تماس حاصل فرمایید.
دفتر : 02155484997 

دفتر : 02191003889

مشاوره : 09101466107

آکواریوم زندگی رنگی

ماهی آب شیرین
ماهی آب شیرین

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *