معرفی رنگارنگ ترین ماهی های آکواریوم

معرفی رنگارنگ ترین ماهی های آکواریوم

رنگارنگ ترین ماهی های آکواریوم  : زیبایی و جذابیت آکواریوم ها به دلیل رنگ های براق و چشم نواز موجودات آبزی که درونشان  زندگی می کنند، می باشد. گیاهان و ماهی های رنگارنگی که انسان را مسحور زیبایی خود می کنند. هرچند نمی توان بر روی این واقعیت چشم بست که زیبایی و معیارهایش در همه اعصار و دوره ها ی مختلف با یکدیگر متفاوت بوده اند ( برای مشاهده این مسئله کافی است نگاهی به مجله های مد پنجاه یا شصت سال پیش بیاندازیم و یا به عکس های قدیمی از درباریان قاجار نگاهی کنیم.) اما آنچه در این متن برای ما مهم بوده است، توجه به آن قسم از زیبایی است که ما امروز آن را می پذیریم. ماهی های زیبا بنا بر معیار های تعریف شده در ذهن ما، ماهی هایی رنگارنگ هستند با باله هایی زیبا و حرکاتی چشم نواز. در این متن قصد داریم به معرفی پنج ماهی بپردازیم؛ پنج ماهی که در صدر لیست زیباترین ها خوش نشسته اند. برای جذاب تر شدن متن البته از شماره پنجم شروع خواهیم کرد.

  1. ماهی های بتا

ماهی های بتا برای اغلب ما ماهی های آشنایی هستند چرا که یکی از اعضای خانواده ی آن ها را به خوبی می شناسیم؛ ماهی فایتر یا جنگجو. ماهی های بتا رنگ های گوناگونی دارند؛ قرمز، آبی، نارنجی، بنفش، زرد و حتی سیاه. این ماهی ها می توانستند جایگاه بالاتری را در لیست ما داشته باشند اگر قادر بودند رنگ های خود را به خوبی عوض کنند. البته برخی از اعضای خانواده شان این قابلیت را دارند اما در طیفی بسیار محدود و معمولا نزدیک به رنگ اصلی خود.

این ماهی ها یک ویژگی بسیار خوب دارند، یک ویژگی عالی اما ساده؛ آن ها ماهی های آب شیرین هستند. ماهی هایی که نگهداری از آن ها تا حدودی ساده تر است و البته زیبایی آن ها جای تعجب نیز دارد چرا که اکثرا این ماهی های آب های آزاد هستند که رنگ های گوناگون و متنوعی دارند. با این وجود ماهی بتا با همه زیبایی هایش، باله های چشم نواز و رنگ خیره کننده اش زندگی در آب شیرین را ترجیح داده است.

  1. ماهی کیلی ( Killifish )

این ماهی از عضوی از خانواده کپور ها است و احتمالا خواهر ماهی قرمز آشنای خودمان. اسم این ماهی ممکن است فریب دهنده باشد چرا که در زبان انگلیسی واژه Kill یا کیل به معنی کشتن است. اولین چیزی که اسم این ماهی در ذهن متبادر می کند تند خویی است و اینکه احتمالا این ماهی تاب دیدن هیچ هم جنسی را در کنار خود ندارد اما همه این افکار اشتباه است چرا که اسم این ماهی نه از واژه انگلیسی Kill که از واژه آلمانی Kilde به معنی جایی که آب در آن جمع شده، مثل برکه یا حوضچه گرفته شده است. شاید بهتر بود گذشتگان برای نام این ماهی به دنبال واژگان آلمانی ای که معنی درخشندگی یا رنگارنگی را می دهند، می رفتند. آن ها معمولا ترکیب رنگی قرمز-آبی یا نارنجی-آبی را بر بدن خود دارند.

  1. ماهی دیسکس

ماهی های بتا تنها ماهی های رنگینی نیستند که در آب های شیرین زندگی می کنند. از نگاه من حداقل ماهی های دیسکس در این زمینه گوی رقابت را از بتا ها ربوده اند. این ماهی ها علاوه بر رنگ هایشان الگوهای بی نظیر و شگفت آوری نیز بر بدن خود دارند. خطوط و خال های رنگارنگ زیبای بدن این ماهی ها تا حدودی شبیه مغز انسان ها است.

  1. ماهی تانگ

این ماهی ها چندان از لحاظ رنگ متنوع نیستند اما بیشتر انگار بر روی آرایششان توجه و تمرکز می کنند. آن ها چندان رنگارنگ نیستند اما همان رنگشان انقدر شدید و اغراق شده است که گاهی غیر واقعی به نظر می رسند. مثلا رنگ بدن تانگ های آبی اصلا طبیعی به نظر نمی رسد. این ماهی ها دردسر چندانی ندارند و معمولا در آرامش به سر می برند و در کنار بقیه موجودات همسایه شان زندگی خوبی را پشت سر می گذارند. راستش را بخواهید این ماهی ها نشان داده اند که برای خوب و زیبا بودن لازم نیست از همه لحاظ و در همه چیز خوب باشیم، بهتر است بچسبیم به آنچه که داریم و آن را تقویت کنیم.

  1. ماهی ماندارین 

ماهی ماندارین شاید زیباترین ماهی ای باشد که اقیانوس در چنته دارد. فرزند برگزیده اقیانوس البته عضو خانواده ای است که کمتر کسی می تواند باور کند. خانواده ای با اعضایی واقعا زشت. خانواده ی دراگونت ها. درباره ظاهر این خانواده چندان نیازی به توضیح نیست، با مشاهده عکس پایین خودتان به خوبی متوجه خواهید شد.

ماهی ماندارین اما می تواند خود به تنهایی زینت بخش بزرگترین آکواریوم ها باشد. رنگین کمانی از رنگ های قرمز، آبی، نارنجی، بنفش، زرد و حتی سبز. وصف این ماهی در یکی دو جمله کافی نیست و بعد ها حتما بیشتر درباره آن خواهیم نوشت.

 

منابع:

  1. http://www.okeanosgroup.com/blog/aquariums/top-5-most-colorful-aquarium-fish/
  2. http://www.okeanosgroup.com/blog/aquariums/whoa-dude-the-trippy-mandarinfish/

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *