آکواریوم داروی استرس

آکواریوم داروی استرس

آکواریوم داروی استرس : استرس و اضطراب پیامدهای زندگی مدرن و ماشینی شهری هستند، از این رو دانشمندان و محققان بسیاری در دنیا در حال تحقیق و پژوهش در زمینه یافتن راههای مقابله با استرس و کاهش آن هستند و توصیه هایی مثل مسافرت، معاشرت با دوستان، گشت وگذار در طبیعت، دنبال کردن علایق و … گزیده ای از لیست بلندی از راه‌های مقابله با  استرس می‌باشد، حاصل این پژوهشها است.

عمل به بسیاری از این نکات مستلزم صرف زمان و هزینه است و با محدودیتها و مشغله های امروزه  همواره راه حل های کاربردی به نظر نمی رسند لذا توجه به مواردی که بدون جدا کردن از روند زندگی و یا صرف هزینه آرامش بخش باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.                                                                                           

در این میان یکی از مواردی که تقریبا تمامی کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، نتایج به شدت استرس زدای نگهداری از آکواریوم است. به دلیل توصیه های موکد و و نتیجه ثبت دریافتی از طرف مردم، تنها در 20 سال اخیر تعداد افرادی که در دنیا از آکواریوم استفاده می کنند 10 برابر شده است. امروز فقط در ایالات متحده 8 میلیون خانواده آکواریوم دارند و ماهی دومین حیوان خانگی محبوب دنیاست. اشکال حرکتی خاص ماهیها که نتیجه میلیونها سال تکامل آنهاست بسیار لطیف و روح نواز و در نوع خود منحصر بفرد است و کمتر موردی در طول یک روز کاری می تواند به این اندازه توجه ما را جلب نماید.

آیا تا بحال با بی حوصلگی و اضطراب در مطب پزشکی که یک آکواریوم در آن وجود دارد نشسته اید؟ با تماشای چند لحظه این تابلوی مینیاتوری زیبای طبیعت، از خود رها می شوید و کم کم پریشانی و اضطراب در شما کاهش می یابد و احتمالا فکر می کنید که همه چیز مرتب است.

آکواریوم امروزه در درمان کودکان بیش فعال، آلزایمر و حتی کنترل فشار خون توسط بسیاری از پزشکان و روانشناسان مورد استفاده قرار می گیرد. کافیست در گوگل در مورد تحقیقاتی که در دنیا بر روی نتایج درمانی استفاده از آکواریوم انجام می شود جستجو کنید، قطعا از مشاهده نتایج آن حیرت زده خواهید شد.

خوشبختانه پیشرفت صنعت آکواریوم در سالهای اخیر، دغدغه نگهداری از آکواریوم را نیز به حداقل رسانده است و شما با داشتن یک آکواریوم کارآمد و مجهز به وسایل کامل می توانید سالهای سال از داشتن آن لذت ببرید و تاثیرات مثبت آن را در سلامت خود و اطرافیان شاهد باشید.

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *