اجرای سریع یک لنداسکیپ باشکوه

اجرای سریع یک لنداسکیپ باشکوه

اجرای لنداسکیپ باشکوه : تصور کنید شما میزبان یک میهمانی مهم هستید. عروسی فرزندتان، تولد همسرتان، جشن فارغ‌التحصیلی فرزندتان و… . به تازگی خانه‌ی خود را عوض کرده‌اید و به جای بزرگ‌تری آمده‌اید. جایی که یک حیاط بزرگ دارد. اما حیاطی که ذره‌ای از زیبایی بویی نبرده ‌است. خب چند راه پیش روی شما است. مهمان‌های خود را به یک سالن دعوت کنید و تابع مقررات آن سالن باشید یا اینکه مبلغ هنگفتی را به طراحان لنداسکیپ بدهید تا سریع حیاط‌تان را طراحی کنند. تازه اگر کسی قبول کند که در فاصله‌ی زمانی کوتاهی طراحی لنداسکیپ شما را انجام دهد. البته راه دیگری نیز هست. با چند کلک و نکته‌ی ساده، خیلی سریع و در عرض یک یا دو روز حیاط زیبایی بسازید که حیرت‌آور باشد. شما می‌توانید سال‌های سال از این حیاط لذت ببرید یا به تدریج هر چیزی را که خواستید جایگزین وسیله یا گیاهی کنید که بیشتر از آن لذت می‌برید. ایده‌هایی که مطرح می‌کنیم تضمین‌کننده‌ی حیاط یا باغی زیبا خواهند بود.

  1. حیاط‌تان را از گلدان پر کنید.

قبل از خرید گلدان‌ها باید به چند نکته توجه کنید. گلدان‌های گیاهانتان می‌توانند سفالی و ساده باشند تا فضایی سنتی را به وجود بیاورند اما گیاهان درون آن‌ها را باید با ظرافت انتخاب کرد. اولین نکته در انتخاب گیاهان این است که نیاز به مراقبت زیادی نداشته باشند. این مسئله از آن جهت مهم است که شما تازه خانه‌ی خود را عوض کرده‌اید و میزبان یک رویداد هستید و وقت چندانی حداقل فعلا برای گیاهانتان ندارید. اگر از گیاهانی استفاده کنید که نیاز به مراقبت زیادی دارند ممکن است خیلی زود تلف شوند. نکته‌ی دیگر آنکه گیاهانی تهیه نمایید که ترجیحا قابل کاشت درون باغچه یا خاک زمین باشند تا بعد از فراغت از کارهای خانه و مهمان‌ها بتوانید سر حوصله و با نظم، آن‌ها را درون باغچه حیاط‌تان بکارید. سعی کنید گلدان‌هایی در سایز‌های متفاوت و با گیاهانی در اندازه‌های مختلف تهیه کنید تا بتوانید به خوبی هر جایی را که نمی‌خواهید دیده شود، بپوشانید.

  1. نورپردازی 

نورپردازی سنگ فرش حیاط یکی از مواردی است که زیبایی دوچندانی به لنداسکیپ می‌بخشد. اما نه برای این زمان. شما نباید توجه مهمان‌های خود را به زمین معطوف کنید. بهتر است نور‌ها روی گیاهان، پنجره‌ها و هر قسمتی بتابد که شما دوست دارید دیده شود، نه محیط لخت و بی‌پیرایه‌ی باغچه‌ها یا سنگ فرش‌هایی که شما نقشی در انتخابشان نداشته‌اید و دوستشان ندارید.

  1. شمشاد‌ها

از شمشاد‌ها و بوته‌های پرپشت برای پوشاندن قسمت‌هایی که نمی‌خواهید دیده شوند استفاده نمایید.

 

  1. عنصری میخ‌کوب‌کننده

مجسمه یا آب‌نمایی شگرف و ویژه تهیه نمایید تا نگاه مهمانانتان به آن جذب شود. البته این ترفند به تنهایی جوابگو نخواهد بود. چرا که بعد از یکی دو ساعت دیگر آن جذابیت اولیه را نخواهد داشت. با این همه یکی دو ساعت هم خودش یکی دو ساعت است.

5. میز و صندلی

از میز‌های شیشه‌ای استفاده نکنید. آن‌ها همه چیز را لو می‌دهند. میز و صندلی و یا حداقل میز‌های چوبی خودشان می‌توانند نقشی اساسی در جلب نظر مخاطبان داشته باشند.

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *