10نکته درباره انجل‌ها

10نکته درباره انجل‌ ها

انجل ماهی آب شیرین : نگهداری و مراقبت از تمام ماهی‌ها کاری است بسیار آسان، اگر شما در موردشان خوب بدانید و کاری است به شدت دشوار، اگر فکر کنید نیازی به دانستن چیزی در موردشان ندارید. این یک اصل مهم برای کسانی است که در خانه یا محل کارشان آکواریوم دارند.

احتمالا تا به حال فرشته ماهی (انجل فیش) های زیادی را در داخل آکواریوم دوست‌ها و آشنایانتان و یا در آکواریوم فروشی‌ها دیده‌اید. اما چقدر در موردشان می‌دانید؟ ما 10 نکته بسیار مهم از این ماهی‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید که این ماهی‌های زیبا به درد آکواریومتان می‌خورند یا نه.

1. گونه‌ای از خانواده سیچلایدها

فرشته ماهی‌ها از خانواده ماهی‌های سیچلاید هستند. ماهی‌های آب شیرینی که اصالتا اهل آمریکای جنوبی هستند. اعضای این خانواده از ماهی‌ها محبوبیت ویژه‌ای نزد صاحبان آکواریوم دارند. از دیگر اعضای این خانواده می‌توان به ماهی‌های اسکار، خروس ماهی و دیسکس‌ها اشاره کرد.

2. گوشت‌خوار 

انجل‌ها ماهی‌هایی گوشت‌خوار هستند. برای همین باید به شدت به نحوه‌ی غذادهی به آن‌ها دقت کرد تا بتوانند به خوبی رشد کنند و سالم بمانند. بهتر است روزی یکبار به آن‌ها غذاهای پلیته مخصوص ماهی داد و در کنار آن غذاهای گوشتی مخصوص ماهی‌ها مثل دافینا، کرم و میگوهای مخصوص.

3. آن‌ها تا 10 سانتیمتر رشد می‌کنند

به طور معمول آن‌ها در سن بلوغ به 15 سانتیمتر می‌رسند. با این حال اگر به خوبی از انجل‌ها مراقبت شود و همچنین در آکواریومی بزرگ و خلوت نگهداری شوند، می‌توانند به 25 سانتیمتر هم برسند که این امری است نادر.

4. خونگرمی

فرشته ماهی‌ها به عنوان ماهی‌های اجتماعی شناخته می‌شوند. یعنی می‌توانند در کمال آرامش با اکثر ماهی‌های آب شیرین استوایی هم‌آکواریوم شوند. البته جوان‌ترها قدری پرخاشجو هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر آکواریومتان چندان بزرگ نیست، جوان‌ترها را در آکواریومی جداگانه نگهداری نمایید تا کمی عاقل‌تر شوند.

5. شرایط آکواریوم

سعی کنید در بزرگ‌ترین آکواریومی که می‌توانید، از انجل‌ها پذیرایی کنید. همچنین آکواریومتان باید دارای سیستم هوادهی و فیلتر خوبی باشد چرا که فرشته ماهی‌ها دوست ندارند در لجن شنا کنند. شرایط مناسب آب باعث می‌شود که آن‌ها سالم‌تر زندگی کنند و بیشتر عمر کنند. pH آب آن‌ها باید بین 6.5 تا 6.9 باشد. دمای آب نیز باید بین 23.3 تا 25.5 سانتی‌گراد باشد. البته در زمان تخم‌ریزی این دما باید 26.6 سانتی‌گراد باشد.

6. مستعد گرفتن انگل

انگل‌ها می‌توانند به سرعت وارد آکواریوم شما شوند و از ماهی‌ای به ماهی دیگر سرایت کنند. برای جلوگیری از این مشکل همیشه حواستان به شرایط آب، دما و نحوه‌ی غذادهی به ماهی‌ها باشد.

7. تخم‌ریزی و مراقبت از آن‌ها

ماهی‌ها به دو گونه هستند. یکی آن‌هایی که زنده‌زا هستند و دیگری آن دسته از ماهی‌هایی که بر روی تخم‌ها می‌خوابند و از آن‌ها مراقبت می‌کنند. فرشته ماهی ما از گونه‌ی دوم است.

8. شباهت نرها و ماده‌ها

بر خلاف بسیاری از ماهی‌ها شما نمی‌توانید تنها با دیدن انجل‌ها تشخیص دهید که کدام ماده و کدام نر هستند. مگر در مواقع تخم‌ریزی ماده‌ها که آن‌ها قابل تشخیص می‌شوند. در این حالت ماده‌ها شکم بزرگ‌تری از معمول پیدا می‌کنند. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که ماهی‌ای که بر روی تخم‌ها می‌خوابد همیشه انجل ماده است.

9. گونه‌های زیادی انجل آب شیرین وجود دارد

برای مثال می‌توان به ماربل، زبرا، لئوپارد، نیمه سیاه و… اشاره کرد.

10. فرشته ماهی‌های آب شور

گونه‌هایی از انجل‌های آب‌های آزاد نیز در دسترس هستند. اگر شما قصد دارید یک آکواریوم آب شور داشته باشید یا همین حالا هم صاحب یکی از این آکواریوم‌ها هستید، می‌توانید سراغ این دست از فرشته ماهی‌ها بروید.

منابع انجل ماهی آب شیرین:

  1. small-pets.lovetoknow.com

 

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *