گیاهان آکواریوم آب شیرین

گیاهان آکواریوم آب شیرین

گیاهان آکواریوم آب شیرین : اضافه کردن گیاهان آکواریومی به آکواریوم می تواند یک ایده خوب باشد چراکه این گیاهان می توانند نیتراتی که باعث دردسر ماهیان شما باشند را استفاده کنند. گیاهان زنده زیبایی بیشتری نسبت به همتایان پلاستیکی شان به آکواریوم می دهند و مراقبت از بعضی از آنها بسیار راحت می باشد. برخی از گیاهان آکواریومی مقاوم عبارتند از: جاوا سرخس، هیگروفیلا پلیسپرما، والیسنریا اسپیرالیس

شما باید قبل از اقدام به کاشت گیاه چند چیز را بررسی نمایید که در ادامه ذکر شده اند.

پارامترهای آب

گیاهان وقتی وارد آب می شوند در مورد پارامترهای آب درست مانند ماهیان هستند. آکواریوم های گیاه مختلف شرایط آب متفاوتی هم دارند. درباره شرایط  آب مورد نیاز گیاهانی که قصد استفاده از آنها را دارید مطمئن شوید. شما نیاز به دانستن چیزهایی مانند اسدیته آب، درجه سختی و سطح روشنایی برای هر گیاه را دارید.

بستر خوب

جهت زنده ماندن گیاهان شما نیاز به یک بستر خوب دارید. می توان از خاک رس مخصوص استفاده نمود و همچنین برخی از گیاهان قابل کاشت مستقیم در شن می باشند. چنانچه گیاهان را مستقیما در شن قراردادید بایستی از مکمل های آهن برای رشد و تغذیه آنها استفاده نمایید چراکه دیگر خاک رسی وجود ندارد که آنها از آهن و مواد غذایی در آن استفاده کنند.

نور مناسب

آکواریوم های گیاه متفاوت نیاز به سطح روشنایی متفاوتی دارند که معمولا با واحد وات به ازای گالن اندازه گیری می شود. چنانچه علاقه به رشد و نمو گیاهانتان دارید باید به این نکته بسیار توجه نمایید چرا که رابطه مستقیم با فتوسنتز گیاهانتان دارد. دی اکسید کربن از دیگر موارد مورد نیاز جهت فتوسنتز گیاهان است. دی اکسید کرین می تواند از عمل تنفس ماهیان درون تانک آکواریوم تامین شود هرچند اگر قصد داشتن یک تانک بزرگ و پرگیاه را دارید باید حتما از تزریق کننده گاز دی اکسید کربن استفاده نمایید زیراکه تنفس ماهیان نمی تواند دی اکسید کربن همچین تانکی را تامین کند.

سازگاری ماهیان

بعضی از گونه های خاص ماهی ها می توانند نگهداری از آکواریوم گیاه را مانند یک کابوس کنند. به عنوان مثال دلار نقره ای علاقه زیادی به تکه تکه کردن و گاز زدن گیاهان زنده دارد. همچنین اسکار و ماهی قرمز علاقه زیادی به از ریشه در آوردن انواع گیاهان کاشته شده در تانک گیاه دارند. اگر شما از قبل ماهی دارید قبل از انداختن در تانک گیاه در مورد سازگاری آن ها تحقیق کنید.

با تحقیق کردن قبل از اقدام، از هزینه کردن بی مورد بپرهیزید به عنوان نمونه چنانچه گیاهان مناسبی انتخاب نمایید و عمر طولانی داشته باشند دیگر نیاز به خرید دوباره نخواهید داشت. تمامی شرایط آکواریومتان را بررسی نمایید.

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *