سه ماهی آکواریوم آب‌ شیرین و آب سرد برای افراد مبتدی

سه ماهی آکواریوم آب‌ شیرین و آب سرد برای افراد مبتدی

 ماهی های آب‌ شیرین : در این مقاله به معرفی سه ماهی آب ‌شیرین که در دسته‌ی ماهی‌های آب سرد قرار می‌گیرند، خواهیم پرداخت. در واقع این متن بیشتر توصیه‌ای خواهد بود برای افراد مبتدی‌ای که تازه می‌خواهند پا در این راه جذاب بگذارند. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و قصد دارید از ماهی‌های آب‌شیرین نگهداری کنید باید بدانید که این دسته از ماهی‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند. ماهی‌های آب سرد و ماهی‌های آب گرم. البته باید اشاره کرد که ماهی‌های آب گرم معمولا از تنوع بیشتری برخوردارند اما آکواریوم آب سرد نیز از نظر زیبایی کمتر از دیگر آکواریوم‌ها نیست.

تجهیزات یک آکواریوم آب سرد، دمای آب آکواریوم را همسان با دمای خانه نگه ‌می‌دارد و البته این آکواریوم‌ها به سیستم فیلتر و همچنین نور مناسب نیز نیاز دارند تا سلامت ماهی‌ها تضمین شود. توصیه‌ی این سه ماهی به افراد مبتدی از آن رو است که آن‌ها چندان نیاز به مراقبت ویژه‌ای ندارند و ماهی‌های نسبتا آرام و صلح‌جویی هستند.

1- ماهی قرمز

معروف‌ترین این نوع ماهی‌ها همان ماهی قرمز‌های (گلدفیش) کوچک آشنای خودمان هستند. خود گلدفیش‌ها از تنوع زیادی برخوردار هستند. بسیاری از افراد دوست دارند از گونه‌های چشم حبابی یا دم بادبزنی آن‌ها نگهداری کنند.

ماهی قرمز‌ها ماهی‌های بسیار مناسبی برای افراد مبتدی هستند. افرادی که از آکواریوم‌هایی نگهداری می‌کنند که نیاز به گرمادهی ندارند. دمای ایده‌آل این ماهی‌ها برای زندگی بین 16.6 درجه‌ی سانتیگراد تا 23.3 درجه‌ی سانتیگراد است. گلدفیش‌ها در امر تغذیه موجودات شلخته‌‌ای هستند پس حتما 10 درصد آب آکواریوم آن‌ها را به صورت هفتگی باید تعویض نمایید. برای بهبود وضعیت آبی که به آکواریوم اضافه می‌کنید بهتر است از مواد کلرزدا البته به میزان درست، استفاده نمایید.

2- تترای باله خونی 

این ماهی‌ها از روی رنگ نقره‌ای و باله‌های قرمز رنگ متمایزشان شناخته می‌شوند. این ماهی‌ها به شدت سرسخت و مقاوم هستند. حتی در بعضی از آکواریوم‌ها تا ده سال نیز عمر می‌کنند. تتراهای باله خونی موجودات بازیگوشی هستند که یکسره در حال حرکت‌اند. دمای مناسب برای زندگی این ماهی‌ها بین 17.7 درجه‌ی سانتیگراد تا 27.7 درجه‌ی سانتیگراد است. تتراهای باله خونی موجودات صلح‌جویی هستند و ترجیح می‌دهند که به صورت گروهی زندگی کنند.

اگر از آن‌ها به صورت گروهی نگهداری نمایید از حرکت مدامشان در آب آکواریوم لذت خواهید برد اما اگر تنها یکی از آن‌ها را در آکواریوم نگه دارید، ماهی شما خجالتی و گوشه‌گیر خواهد شد. 

 

3- وایت کلود یا ابر سفید  

وایت کلود یکی از آن ماهی‌هایی است که تحمل آب‌های سرد را دارد. در واقع بعضی‌ها در طول فصل تابستان این ماهی‌ها را در حوضچه‌ها یا حوض‌های خانه‌ی خود رها می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تا دمای 15.5 درجه‌ی سانتیگراد را نیز تاب بیاورند. این ماهی‌ها موجودات بسیار مقاوم و سرسختی هستند که بیشتر در میانه‌ی آکواریوم و یا نزدیک سطح آب آن، وقت خود را می‌گذرانند. وایت‌کلود‌ها ترجیح می‌دهند که به صورت گروهی زندگی کنند. بهتر است آن‌ها را در گروه‌های شش تایی خریداری نمایید تا از سلامت مناسبی در آکواریوم‌تان برخوردار باشند. این ماهی‌های زیبا می‌توانند تا 5 سال عمر کنند.

منابع ماهی های آب‌ شیرین :

  1. www.aquariumfish.net
  2. www.theaquariumwiki.com
  3. www.homeaquaria.com

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *