نکات کلیدی در مورد انتخاب آبنما

نکات کلیدی در مورد انتخاب آبنما

نکات مهم انتخاب آبنما : صدای دلنشین آب یا بارش باران همواره در ادبیات و فرهنگ اکثر مردم دنیا تداعی کننده‌ی آرامش بوده و هنوز هم هست. زندگی شهرنشینی مملو از صداهای ناخوشایند  ماشین و ساخت و ساز ساختمان ها و … است. بنابراین با استفاده از نکات مهم زیر می توان صدای آرامشبخش آب را با استفاده از زیبایی چشم نواز آبنما به خانه خود آورد.

معمولا در هنگام خرید شیئی ابتدا به جنس آن توجه داریم. آبنماها هم جنس های مختلفی دارند که از جمله ی آنها آبنمای سنگی ، آبنمای پشم شیشه ای و… می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند.برای مثال آبنمای فلزی طی مدت زمان طولانی زنگ می زند و آبنماهای سنگی و سیمانی از مقاومت بالایی برخوردارند.

از دیگر نکاتی که در تهیه آبنما باید در نظر گرفت انتخاب اندازه ی آبنما می باشد.در صورتی که بخواهید آبنما را در فضای خارجی بکار گیرید ، آبنما می تواند نقش یک چشمه را در فضای شما ایفا کند همچنین استفاده از یک آبنمای بزرگ در نقطه ی مرکزی یک فضا نیز نقش بسیار مهمی در زیباسازی آن فضا دارد.

از دیگر نکاتی که در انتخاب آبنما باید رعایت کرد بحث ایمنی می باشد،محل نصب آبنما باید از همه ی جهات امن بوده و خطری برای کودکان نداشته باشد.

نکات مهم انتخاب آبنما : همانطور که گفته شد آبنماها انواع مختلفی دارند و هر کدام از این آبنماها نحوه ی نگهداری خاصی دارند برای مثال آبنمای فلزی را نباید در محیط های باز قرار داد زیرا موجب زنگ زدگی می شود در حالیکه آبنماهای سنگی و سیمانی نیاز به مراقبت خاصی ندارند.

انتخاب نوع مناسب آبنما که با فضای حیاط ما هماهنگی داشته باشد از اولین نکات می باشد. امروزه آبنماهای پیش ساخته از اقبال خوبی روبرو بوده و همچنین آبنماهایی با ایجاد حباب نیزوجود دارد که با توجه به سلیقه افراد قابل اجرا می باشد و یکی از بهترین گزینه ها آبنماهای دیواری است که به دلیل اشغال فضای کم مناسب برای هر فضایی می باشد.

برای روح بخشیدن به فضا استفاده از گیاهان زنده زیبایی چشمگیری به محیط می بخشد. اُرس‌ها یا همان جونی پروس‌ها، گیاهان سدوم، افرای ژاپنی و هوستاها از جمله گیاهانی هستند که زیبایی حیاط و آبنما را دوچندان می‌کنند.

اگر همچنان طرفدار استفاده از حوض در حیاط خود هستید با استفاده از گلدانها می توانید محیط را بزرگتر جلوه دهید برای این منظور می توانید از چیدن سنگ های رودخانه ای در کنار حوض و از گیاهان مردابی نیز استفاده کنید.

بهتر  است آبنما را جایی در نظر بگیرید که صدا و نمای آن از پشت پنجره قابل شنیدن و دیدن باشد.

در حیاط کوچک بهتر است از آبنماهای استوانه ای بلند و همچنین حوضچه استفاده نشود. با توجه به این نکته که هر چه کوه‌ها مرتفع‌تر باشند دامنه‌های وسیع‌تری نیز دارند. آب‌نماها نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند و این به معنای از دست دادن بخش زیادی از همان فضای کوچک نیز خواهد بود.

هلدینگ رندگی رنگی مشاور، مجری و طراح انواع :
آکواریوم آب شور

آکواریوم آب شیرین

آکواریوم گیاه

لطفا جهت مشاوره و سفارش با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.
دفتر : 02155484997 

 

مشاوره : 09101466107

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *