معجزه استفاده از آکواریوم در محیط کار

معجزه استفاده از آکواریوم در محیط کار

آکواریوم در محیط کار : با طراحی و نصب  یک آکواريوم مناسب در قلب شرکت، اداره، بانک، مطب پزشک و … می توانید تاثیرات مثبت و شگرف آن را به روشنی بر روی کارمندان يا مراجعین حس کنید و با همین تغییر کوچک نتایج بزرگ در کارکرد مجموعه تان شاهد باشید، با یک جستجودر گوگل خواهید یافت که بسیاری از شرکتهای معتبر و بنام دنیا با اشکال و ابعاد مختلف از آکواریوم در محیط های کاری خود استفاده می کنند،این سوال پیش می آید که دلیل آن چیست؟؟؟

اگر مایلید بیشتر بدانید لطفا این مطلب را بصورت کامل بخوانید

بزرگترین ایراد  زندگی  مدرن و شهری ، استرس و فشار روانی حاصل از این شکل زندگی و روابط آن  است،فشارهایی که بطور ناخواسته با رفت و آمدها،قرارها،تغییرات سریع ،آموزش وکارهای تکراری و طاقت فرسا بر ما تحمیل می شوند و در این میان افرادی که در سمت کارفرما، کارمند يا ارباب رجوع، مجبورند مدت زیادی را در فضاهای اداری یا کاری سربسته بگذرانند، بیشترین فشار را حس می کنند و در بسیاری از موارد این زمان ها بیشتر از زمانیست که آنها با خانواده و نزدیکان خود می گذرانند، استرس و فشار روانی در محيط کاری می تواند  به آثار جانبی منفی از قبيل غيبت از کار ، کاھش انگيزه، بی خوابی و حتی فشار خون بالا منجر شود و کم کم به جایی برسد که کارمند شما از ھيچ چيز در زندگی کاری خود لذت نبرد.

اما با راھکارھايی می توان بر بخشی از تاثيرات مخرب این عوامل فائق آمد و با تکیه بر این اصل که در بسیاری از اوقات با تغییرات کوچک میتوان نتایج بزرگ بدست آورد،دیگر نیازی نیست برای ایجاد محیط کاری پر نشاط دنبال تغییرات خارق العاده ای باشیم کافیست به تغییرات ساده  که می تواند تاثیرات مثبت بزرگ در یک محیط کاری ایجاد کند و دیگران نیز تجربه کرده اند، توجه کنیم.

يکی ازاین تغییرات اثر بخش، ايجاد مولفه ھای آرامش دھنده و طبیعی  در محيط کار است، آکواريوم از میان گزینه های طبیعی  یکی از مناسب ترین و کارآمدترین گزینه ها برای استفاده  در فضای اداری می باشد که می تواند علاوه بر ایجاد تعادل در سطح انرژی محيط ، به برقراری آرامش در افراد نیز کمک کند و از نادر مواردیست که مورد توجه تمام سلایق قرار گرفته و اثر بخشی مثبت خود را به صورت مستتر و ناملموس به همه افراد حاضر در محیط کار می رساند

طراحی محيط ھای اداری معمولا الھام گرفته از طراحی های مينيمال است، يعنی استفاده از فرم ھا و خطوط بسيار ساده، استفاده از حداقل وسايل مورد نياز و حتی الامکان استفاده از رنگ ھای بسيار سرد و محدود. تنوعی که وجود آکواريوم، چه به لحاظ رنگ و چه به لحاظ فرم، در محيط ھای کاری و اداری بوجود ميآورد می تواند بسيار چشم نواز و خيره کننده باشد و به این طراحی حداقلی،یک کاربری حداکثری را هدیه نماید

در طراحی دکوراسيون اداری با توجه  به المان های نھايی از قبيل شکل آکواريوم، رنگ پوشش وفرم و اندازه ی ماھی ھا و ھمچنين نورپردازی مناسب،می توان از آن بعنوان يک تابلوی نقاشی زنده و الھام بخش در محيط استفاده نمود و انرژی مثبت حاصل از آب و موجودات زیبای آن  را در فضا پخش کرد.

بی دلیل نیست که درعرفان اسلامی از آب به عنوان مایه ی حيات موجودات و نشانه ی پاکی و طھارت و در عرفان شرقی بعنوان يکی از عناصر مھم و دارای انرژی مثبت و افزايش دھنده ی جريان انرژی در محيط ياد شده است.

در آکواریوم روح لطافت آب مستتر است و علاوه بر این لطافت، تماشای حرکت اين موجودات ظريف و زيبا، بیننده را در موجی از آرامش بی بدیل غوطه ور می سازد

به طور مثال رییس يکی از شرکت ھايی که به تازگی آکواريومی در محل کار خود را ه اندازی کرده اند، بیان می دارد که به روشنی شاھد تاثيرات مثبت آکواریوم بر روی کارمندان و یا مراجعین شرکت  بوده اند و حتی دریافته اند افرادی که  در بدو ورود به شرکت خسته بنظر می رسند،پس از تماشای چند لحظه ای آکواریوم، به سرعت تغيير کرده و با انرژی متفاوتی کار خود را پی می گیرند.

 مارلين براون موسس شرکت موفق بازاريابی و مشاوره تکنو تاچ در نيويورک می گويد: “کارمندان را تشويق کنيد برای از بين بردن استرس دور آکواريوم جمع شوند”

 تحقيقات جالبی که در اواخر دھه ٨٠ انجام شد نشان داد که تماشای ماھيان آکواريوم استرس را کاھش می دھند و بدنبال آن می تواند باعث کاھش فشارخون نيز شود،حتی ثابت شده است که تماشای فيلم حرکت ماھي ھا در آکواريوم يا طبيعت مي تواند تاثيرات مفيدی بر روان و جسم انسان داشته باشد.

بسياری ازمدیران به وجود آکواريوم در محيط کار خود علاقمندند، اما بعلت نگرانی های عامیانه از بابت سختی های نگهداری آکواریوم ، از استفاده از آن خودداری می کنند. اين در حاليست که آکواريوم ھای مدرن  ھيچکدام ازدردسرھای آکواريو م ھای سنتی از قبيل تعويض آب ،شستشو و … را ندارند و با توجه به تنوع اکوسیستم های مختلف ،مثل آکواريوم گياه، آکواريوم آب شيرين و آکواريوم آب شور، می توانید، آکواريوم مناسب با سليقه وبودجه خود را در محيط کارتان راه اندازی کنید.

اگر با خواندن این مطلب از دسته افرادی هستید که این ضرورت را در محیط کاری و یا حتی زندگی خود حس می کنید، می توانید با بھره گرفتن از مشاوره همکاران ما، از مزایای داشتن يک آکواريوم مناسب ، با ضمانت نامه ھای اجرايی مطمئن و طولانی مدت، لذت ببرید. هلدینگ زندگی رنگی با استفاده از افراد متخصص و مجرب در اين امر، بھترين گزينه برای رضایت شما از انتخابتان است:

با طراحی و نصب يک آکواريوم مناسب در  شرکت، اداره، بانک، مطب پزشک، بیمارستان و … می توان به دقت نظر، سليقه واھميتی که مديريت آن مکان به کارمندان يا ارباب رجوعان خود می دھد، پی برد. اين امر باعث اعتماد بيشتر افراد بهمديريت شده و احساس رضايت را در آنان بالا می برد که از موارد مھم در اصول مديريت است. به اميد روزی که ھمگان بافراھم کردن شرايطی، به يکديگر اجازه ی بھره بردن از زيبايی ھای طبيعت و کسب آرامش از آنھا را بدھيم.

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *