چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشیم؟

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشیم؟

 آکواریوم کم سر و صدا : سکوت، آرامش و احساس صلح! اگر شما در پی این مسائل هستید، آکواریوم می‌تواند ابزاری مناسب برای شما باشد. اما همیشه یک مشکل وجود دارد؛ سر و صدای تجهیزات آکواریوم. وزوز نورپردازها، صدای پمپ و فیلتر همگی می‌توانند آسایشی را که در جست‌وجوی آن هستید، از شما دریغ کنند.

مثل همه‌ی مشکلات، برای رفع این سر و صداها نیز راه حل‌هایی وجود دارد.

 آکواریوم کم سر و صدا
 آکواریوم کم سر و صدا

1- از شر وسایل غیر ضروری خلاص شوید. 

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کم کردن سر و صدای آکواریوم، جدا کردن تجهیزات غیر ضروری آکواریوم است. البته که برخی از این تجهیزات برای ادامه‌ی حیات سالم آکواریوم ضروری هستند اما نه همه آن‌ها. تجهیزات ضروری نیز ممکن است برای برخی آکواریوم‌ها لازم نباشند. برای مثال تانک‌های آب‌شیرین به هیچ چیزی به جز نور و غذا احتیاج ندارند، به شرطی که شما آب داخل آکواریوم را به طور مرتب تعویض کنید و حواستان تمام و کمال به شرایط آب باشد. آکواریوم‌های آب‌شیرین به هیچ تجهیزات جانبی‌ای نیاز ندارند چرا که گیاهان و جانوران درون آن‌ها خود، چرخه‌ی سالم طبیعی آکواریوم را بر عهده می‌گیرند.

اما آکواریوم‌های آب‌شور نمی‌توانند به اندازه‌ی آکواریوم‌های آب‌شیرین ساکت باشند. شما نمی‌توانید همه‌ی تجهیزات آکواریوم آب‌شور را از آن جدا کنید. با این حال راه‌ حل‌هایی برای مقابله با صدای آن‌ها نیز وجود دارد.

2- وسایل الکترونیکی را پنهان کنید. 

اگر نمی‌شود تجهیزات آکواریوم آب‌شور را کنار گذاشت، می‌توان آن‌ها را پشت یک کابینت ضخیم یا در قسمتی از وسایلی که آکواریوم در کنار آن‌ها یا داخلشان قرار دارد، مخفی کرد. یکی از دلایل اصلی‌ای که آکواریوم‌های توکار از اقبال زیادی برخوردار هستند، همین مسئله است. این کار نه تنها باعث پوشاندن تجهیزات نازیبا و از بین بردن سر و صدای آن‌ها می‌شود بلکه موجب می‌شود تا وزوز ممتد وسایل الکترونیکی نیز به گوش نرسد.

3- از تجهیزات کم سر و صداتر استفاده کنید.

خوب یا بد ما باید بر اساس هزینه‌ای که می‌کنیم، انتظار داشته باشیم. معمولا هر چه وسایل ارزان ‌قیمت‌تری تهیه کنیم، امکان پر سر و صدا بودنشان بیشتر است. پیشنهاد می‌شود که تجهیزاتی برای آکواریومتان تهیه نمایید که حداقل تولید صدا را داشته باشند.  

تجهیزاتی که روی آب قرار می‌گیرند، به خاطر سر و صدایشان معروف هستند. در آینده سعی می‌کنیم راهنمایی مناسب، برای نصب بهینه‌ی آن‌ها برای شما تهیه نماییم.

4- جلوی لرزش تجهیزات را بگیرید. 

طراحان آکواریوم تنها کسانی نیستند که باید با سر و صداهای اضافه مقابله کنند. تکنسین‌های کامپیوتر، کسانی که با ساخت اتومبیل سر و کار دارند و البته اکثر کسانی که با وسایل متحرک در ارتباط هستند نیز دچار چنین مشکلی هستند. می‌توانید پدهای ضد لرزش را از فروشگاه‌های تجهیزات کامپیوتر و یا ماشین تهیه نمایید و در زیر تجهیزات آکواریومتان نصب کنید.

همچنین اگر تجهیزات آکواریومتان در داخل یک کابینت قرار دارد، می‌توانید با فوم مخصوص یا حتی شانه‌ی تخم‌مرغ دیوارهای کابینت را بپوشانید تا صدای کمتری به بیرون از آن درز کند.   

 

منبع:

  1. www.okeanosgroup.com

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *