استخر شیشه‌ ای ، راهکاری مدرن برای طراحان داخلی

استخر شیشه‌ ای ، راهکاری مدرن برای طراحان داخلی

استخر شیشه ای راهکاری مدرن : هلدینگ زندگی رنگی با چندین سال سابقه فعالیت خود، همواره در تکاپوی به دست آوردن راهکارهایی برای زیباسازی و تلطیف محیط با محوریت اکوسیستم بی‌بدیل و بی ‌همتای عنصر طبیعی آب بوده و دستاوردهای خود را در این مسیر به هموطنان عزیز ارائه نموده است.موضوع مطرح شده در این مقاله که کارنامه هلدینگ زندگی رنگی بوده شامل نمونه‌‌های فراوانی از این‌دست پروژه‌ها می باشد که ساخت استخر شیشه‌‌ای یا مخازن بزرگ شفاف ونمایشی آب است.

 

استخر شفاف 

شاید اولین چیزی که با دیدن آب و یا شنیدن صدای آن به ذهن هر بیننده‌ای القا می‌گردد، به علت شفافیت و زلالی آب است. معمولا طراوت آب، شفافیت و نمای زلال آن چشم هر بیننده‌‌ای را جذب می‌نماید. آکواریوم، آب‌‌نما و موارد دیگری از این دست که قبلا در مورد آنها صحبت نموده‌‌ایم، محبوبیت و جذابیت خود را از همین صفت ساده می‌گیرند. حتی این محبوبیت در استفاده ازتصاویر جذاب اقیانوس و آب در تبلیغات یک تور گردشگری و یا استفاده از تصاویر زیبای فضای استخر در تبلیغ یک هتل کاملا مشهود و ملموس می‌باشد. حال تصور کنید اگر بتوان حس رویاییِ قرار گرفتن در آب و استخر را با جلوه بصری شفافیت و زلال  بودن آب تلفیق کرد و یک استخر با یک وجه یا وجوهی شفاف ساخت که حجم آب و افرادی که در حال شنا هستند در آن مشخص باشند، قطعا نمای معماری این استخر با هیچ چیزی جایگزین نخواهد شد. یا می توان با ساخت استخری که کف آن شفاف باشد علاوه بر ایجاد زیبایی، نور محیط را به هوشمندانه‌ترین حالت تامین نمود.

با یک جستجوی ساده در گوگل خواهید دید که چقدر محبوبیت اجرای چنین پروژه‌‌هایی در دنیا زیاد شده است و معماران سعی در استفاده از استخرهای تمام یا نیمه شفاف در طراحی های خود دارند

روش ساخت استخر شفاف 

معمولا با توجه به وسعت سطح شفاف مورد نظر می‌توان در وجوه کوچک‌تر از شیشه‌های ایمن و در وجوه بزرگتر یا استخرهای تمام شفاف از اکریلیک که نوعی طلق مخصوص برای ساخت آکواریوم های بزرگ می‌باشد، استفاده نمود. هماهنگی و امکان آب بندی هر دو جنس با بتون که معمولا اولین گزینه ساخت بدنه استخر می‌باشد و ایمنی مطلوبی که می‌توانند داشته باشند،از مزیتهای این مواد محسوب می‌شوند. زندگی رنگی با داشتن افراد متخصص در این زمینه و همچنین در مسیر اجرای چنین پروژه‌هایی سالهای زیادی را به تحقیق، توسعه و انتقال تکنولوژی پرداخته است و پروژ‌ه ‌های زیادی را اجرا نموده و یا در حال اجرا دارد .مفتخریم که این گزینه یعنی استخرهای شیشه ای را به عنوان یک اهرم پر قدرت در طراحی پروژه‌‌های زیبا و مدرن،به تمام معماران وآرشیتکت‌‌های عزیز ایرانی توصیه کنیم

قطعا اولین دغدغه در اجرای چنین کاری برای یک طراح و یا یک کارفرما در پذیرفتن طرح، بحث ایمنی این سازه و حوادث احتمالی خواهد بود،باید بگوییم مباحث فنی این پروژه ‌ها بسیار دقیق و ریزبینانه بررسی می‌گردد و این مخازن نه تنها درمقابل فشارهای داخلی مخزن بلکه در مقابل ضربات و فشارهای سنگین خارجی و حتی تنشهای زلزله کاملا ایمن هستند و استخرهای شفاف بسیاری در نقاط حساس و حتی پروژه های خاص دنیا اجرا شده اند. هزینه اجرای چنین سازه‌هایی در مقابل زیبایی بصری ایجاد شده و حس متفاوتی که در فضا ایجاد میکنند،منطقی و بهینه خواهد بود. در انتهای مطلب تصاویری زیبااز پروژه‌های اجرا شده مورد بحث در سرتاسر دنیا برای شما گرد‌آوری شده که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

استخر شیشه ای راهکاری مدرن

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *