شکوه استخر شنا با دیواره شیشه ای

شکوه استخر شنا با دیواره شیشه ای

دیواره شیشه ای استخر : ساخت یک خانه‌ ی بزرگ در زمینی کوچک حل معمایی است درباره‌ ی پیوند هزینه‌ی کمتر، ایجاد حسی از فضای لوکس و محیط زندگی‌ای بدون عیب و نقص است. خانه‌ ای که به شما معرفی می‌کنیم، بنایی ویلایی است که برای یک خانواده‌ی جوان در آرژانتین ساخته شده است. این پروژه ماحصل تلفیقی است از معماری و خواسته‌ های این خانواده مبنی بر هماهنگ ساخته شدنِ این خانه‌ی ویلایی با طبیعت و زندگی شهری.

استخر بزرگ‌ ترین مانع و دردسر یک طراحی خوب برای این خانه بود چرا که وجود استخر محدودیت‌هایی را در نور، فضا و دید ایجاد می‌کرد. استخر این خانه دقیقا در کنار نشیمن خانه قرار می‌گرفت و فنس‌ها و سازه‌های مربوط به آن مقدار زیادی از نور و دید را محدود می‌کرد. تنها راهی که برای طراحان باقی می‌ماند این بود که استخر را بالاتر از سطح زمین ایجاد کنند. این مسئله نیز با خود مشکلاتی را به همراه می‌آورد. در این صورت دیگر از داخل خانه نمی‌شد سطح چشم‌نواز آب را مشاهده کرد و نگاه با دیوارهایی سخت برگشت می‌خورد.
راه حلی که طراحان برای این معما انتخاب کردند استفاده از دیواره‌ای اکریلیکی برای استخر بود که از هر گوشه‌ی خانه بتوان بازی نور و آب را مشاهده نمود. طراحان می‌خواستند بین طراحی داخلی و خارجی ساختمان خانه ارتباطی ایجاد کنند. آن‌ها این کار را از طریق ایجاد یک محیط باز در مجاورت خانه و قرار دادن یک دیوار بزرگ شیشه‌ای در قسمت نشیمن خانه انجام دادند.

آن‌ها همچنین با قرار دادن یک دیواره‌ی شفاف برای استخر، زیبایی خانه را دوچندان کرده و ارتباطی بدون مرز بین استخر، فضای باز و محیط داخلی ساختمان ایجاد کردند.
امروزه فناوری ساخت سطوح شفاف کمک بزرگی به هنر معماری کرده است. ساخت دیواره‌های یک‌ پارچه و بزرگی که توان حمل بار زیادی را دارند کمک کرده تا استخر‌های شیشه‌ای و اکریلیکی عضو ثابت طراحی‌های برتر لنداسکیپ باشند. انعکاس تلالو نور بر محیط پیرامون، قابل مشاهده بودن درون آب، محدود نشدن دید به دیوارهای سیمانی و سنگی و… همه و همه از مزیت‌های استفاده از چنین استخر‌هایی است.

همچنین سطوح شفاف کمک کرده‌اند تا مرز بین محیط داخلی خانه و لنداسکیپ در هم شکسته شود. این که شما بتوانید در حالی که از گزند سرما و گرما در امان باشید، به مشاهده‌ی فضای باز بپردازید و دانه‌های برف را در یک فصل سرد یا اشعه‌های زیبای خورشید را در یک فصل گرم مشاهده کنید نعمت بزرگی است که نتیجه‌ی سال‌های سال پژوهش و تحقیق در این صنعت  است.

منبع:

www.home-designing.com

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *