استفاده از شیشه در دکوراسیون

استفاده از شیشه در دکوراسیون

شیشه در دکوراسیون : پیش‌تر در مورد ‌این صحبت کردیم که شیشه تنها مختص پنجره نیست و امروزه از شیشه به عنوان دیوار نیز استفاده می‌شود. با ‌این همه، موارد استفاده از شیشه در طراحی داخلی به ‌این نیز محدود نمی‌شود. شیشه به یکی از المان‌های طراحی‌های داخلی مدرن تبدیل شده است. پر واضح است که در عصری که اطلاعات به سهولت هر چه تمام‌تر در اختیار ما قرار می‌گیرند و شفافیت چه خواسته و چه ناخواسته بیش از هر زمان دیگری حداقل در یکی دو سده‌ی گذشته است، شیشه به عنوان عنصری شفاف، نقش پررنگ‌تری در محل زندگی و کار ما ‌ایفا می‌کند.

شیشه و راه‌پله

یکی از موارد استفاده از شیشه، راه‌پله‌های داخل خانه است که ما را به طبقات بالا یا پایین می‌برند. به لطف پیشرفت تکنولوژی و دست‌آورد‌های نو، می‌توان از پله‌هایی شیشه‌ای‌‌ استفاده کرد که تحمل رفت و آمد زیاد را دارند و سطح سُر و لیزی هم ندارند. تنها تصور کنید که مهمان‌های شما از دیدن یک راه‌پله‌ی شیشه‌ای که به دیوار متصل است و با صفحه‌ی شیشه‌ای بزرگی از سایر قسمت‌های خانه جدا شده است، چه احساس فوق‌العاده‌ای پیدا خواهند کرد. البته مهم‌تر از آن احساس شگفتی و رضایت خود شما است که با هر بار دیدن ‌این پله‌ها به شما دست می‌دهد.

 

 

 

 

شیشه و حمام

یکی دیگر از موارد استفاده از شیشه، جدا کردن حمام به دو بخش است. صفحات شیشه‌ای حس مدرنی را برای حمام شما به وجود می‌آورند. آن‌ها با جدا کردن قسمت دوش از جای آویز حوله و لباس نه تنها زیبایی فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورند، بلکه موجب مصرف بهینه‌ی انرژی نیز می‌شوند. چرا که در ‌این صورت زمان کم‌تری برای گرم شدن فضای حمام نیاز خواهد بود. شیشه‌های با کیفیت، به سادگی و با حداقل زمان ممکن پاک می‌شوند و اثری از بخار و لکه‌های آب بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

 

شیشه و دیوارهای سخت

یکی دیگر از موارد استفاده از شیشه، پوشاندن دیوارهای غیر شیشه‌ایی است که در معرض تماس با آب قرار دارند. دیوارهایی مثل دیوارهای آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، حمام و… . در‌این مورد شیشه کمک بسزایی در پایداری دیوار و جلوگیری از طبله کردن یا خراب شدن آن می‌کند. به علاوه تمیز کردن ‌این شیشه‌ها بسیار راحت‌تر از تمیز کردن خود دیوار است. دست شما برای انتخاب ‌این شیشه‌ها بسیار باز است. می‌توان شیشه‌های معمولی و یا طرح‌دار را برای ‌این قسمت انتخاب کرد.

شیشه‌های متغیر

جالب است بدانید که شیشه‌هایی وجود دارند که به لطف نانو تکنولوژی، ‌این امکان را به شما می‌دهند که هر زمان که خواستید آن‌ها را مات و هر زمان که خواستید آن‌ها را شفاف کنید. تصور کنید که اتاق نشیمن خانه‌ی شما از اتاق‌های دیگر با چنین شیشه‌ای جدا شده باشد. اگر محفل یا جلسه‌ای خصوصی داشته باشید، می‌توانید شیشه را مات کنید تا دیگر افراد داخل خانه چیزی از درون اتاق نبینند و هر زمان که اراده کنید آن‌ها را به صورت شفاف درآورید تا فضای خانه بزرگ‌تر به نظر بیاید.

منبع:

www.agga.org

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *