نکاتی درباره نصب آبنما

نکاتی درباره نصب آبنما

نکاتی درباره نصب آبنما : “مردم زندگی‌های شلوغ و پر از جنب و جوشی دارند.” جفریاینگراسیا صاحب شرکت‌ هایآکوااف ایکس و اوت دور لیوینکاف ایکس صحبت‌های خود را با این جملات شروع می‌کند.” از این رو آن‌ها از آبنماهای خانه‌های خود بسیار لذت می‌برند.” تصورش چندان سخت نیست. صدای آب یا بارش باران همواره در ادبیات و فرهنگ اکثر مردم دنیا تداعی کننده‌ی آرامش بوده و هنوز هم هست. از همهمه‌ی خیابان‌های شلوغ رها شدن و به صدای آب گوش دادن می‌تواند نعمت بزرگی باشد. قصد داریم چند نکته‌ی کلیدی را برای داشتن یک آب‌نما با شما در میان بگذاریم، نکته‌هایی که برای هر اندازه‌ای از حیاط می‌توانند بسیار تاثیر‌گذار باشند.

اندازه‌ی مناسب

انتخاب نوع مناسب آبنما که با حیاط شما هماهنگ باشد نخستین امر ضروری است. آب‌نما‌های از پیش آماده، امروزه از مقبولیت زیادی در جامعه برخوردار شده‌اند. آب‌نماهای گلدان مانند یا آبنماهایی که حباب‌های آب تولید می‌کنند در این بین هستند. با این حال می‌شود با کمک ایده‌های خلاقانه‌تر از وسایل موجود فراوری کرد. آبنماهای دیواری شکل یکی از بهترین گزینه‌ها در این بین هستند. این آبنماها به واسطه‌ی جای کمی که اشغال می‌کنند می‌توانند جایگزین مناسبی برای آب‌نماهای قدیمی باشند.

 

همراهی زنده

بهتر است برای روح بخشیدن به فضایی که در آن آبنما کار گذاشته شده است از تعدادی گیاه نیز استفاده شود. معماران منظر گزینه‌های زیادی از گیاهان را برای این منظور پیش رو دارند. اُرس‌ها یا همان جونی پروس‌ها، گیاهان سدوم، افرای ژاپنی و هوستاها از جمله گیاهانی هستند که می‌توانند به حیاط و آبنمای ما جلوه‌ای دو چندان زیبا هدیه کنند. اگر در حیاط خود حوضی کوچک کار کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از گیاهان مختلف و طبیعی‌تر کردن فضا نمایی بزرگتر به آن ببخشید. به این منظور می‌توان از سنگ‌های رودخانه در کنار حوض استفاده کرد. همچنین بهتر است کناره‌های حوض با گیاهان مردابی پوشیده شود.

مکان آبنما

بهتر است آبنما یا حوض در جایی قرار داده شود که بتوان صدای جریان آب را از پنجره‌ها نیز شنید. سعی نکنید آب‌نما را جای دور از دسترسی بگذارید یا آن را پشت انبوهی از لوازم و قطعات لنداسکیپ پنهان نمایید.

چیزهایی که باید از انجامشان اجتناب کرد

یک حیاط کوچک گزینه‌های هارداسکیپ را محدود می‌کند. هر چند این به معنای محدود کردن امکان اجرای لنداسکیپ نیست. با این حال باید از برخی گزینه‌ها چشم‌پوشی کرد. مثلا بهتر است از آب‌نماهای بلند استوانه‌ای یا از حوضچه‌ها در چنین فضاهایی استفاده نشود.

خیلی از اوقات مشتریان از طراحان می‌خواهند که آب‌نماهای بلندی در محیط‌های کوچک کار کنند. اما معماران منظر باید از انجام چنین کاری خودداری نمایند. باید همواره به آب‌هایی که از جریان آب‌نما خارج می‌شود فکر کرد. در محیط‌های کوچک گزینه‌ای برای هدر نرفتن این آب‌ها وجود ندارد. در ضمن اگر معماران تن به انجام چنین کاری بدهند مشکل دیگری نیز به وجود می‌آید. تا به حال به کوه‌ها دقت کرده‌اید؟ هر چه کوه‌ها مرتفع‌تر باشند دامنه‌های وسیع‌تری نیز دارند. آب‌نماها نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند و این به معنای از دست دادن بخش زیادی از همان فضای کوچک نیز خواهد بود.

منبع:

  1. www.totallandscapecare.com

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *