ماهی زبرا دانیو آبی (Cosmic Blue Zebra Danio)

ماهی زبرا دانیو آبی (Cosmic Blue Zebra Danio)

ماهی زبرا دانیو آبی : ماهی زبرا دانیو آبی (Cosmic Blue Zebra Danio) بسیار پرجنب وجوش و زیبا می‌باشد که نگهداری آن در آکواریوم کار بسیار راحتی است. جثه کوچکی داشته و دارای خط های افقی بر روی بدنش است.

ماهی زبرا دانیو آبی (Cosmic Blue Zebra Danio) بسیار پرجنب وجوش و زیبا می‌باشد که نگهداری آن در آکواریوم کار بسیار راحتی است. این گونه جثه‌ای کوچک داشته و حداکثر طول آن پس از بلوغ به ۵ سانتی‌متر می‌رسد. همانطور که از نام آن پیداست (زبرا به معنی گورخر است) دارای خط های افقی بر روی بدنش است. نام کامل این ماهی «زبرا دانیو آبی کیهانی» می‌باشد.

باتوجه به مقاومت و سازگاری بالای این ماهی و جان‌سخت بودنش، گونه‌ی بسیار مفیدی برای سپری کردن دوره یک ماهه ازت آکواریوم است.

آکواریوم مناسب این ماهی باید دارای گیاهان فراوان بوده  و نور غیرمستقیم و زیاد داشته باشد، دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش خنثی برای این ماهی توصیه می‌شود. خوراک این ماهی انواع غذاهای خشک می‌باشد.

زبرا دانیو ماهی‌ صلح‌جو بوده و برای دیگر ماهیان آکواریوم مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد. در تمام سطح آب شنا می‌کند و بسیار سریع و پرتحرک است. پیشنهاد می‌شود این ماهی را به‌صورت دسته‌ای نگهداری کنید، چراکه آنها معمولاً گروهی شنا می‌کنند. زبرا دانیو با ماهیانی نظیر گوپی، پلاتی، دم شمشیری، گورامی دارف و گورامی پرل، کریدوراس، کت‌های گیاهخوار مانند کت برنز و کت فاکس، انواع تترا همچون نئون، رازبورا، سیلورتیپ و تترا کنگو، مولی و انواع حلزون‌های آب شیرین مانند کیلر، زبرا و توت‌فرنگی سازگاری دار و می‌تواند در یک آکواریوم نگهداری شود.

زبرا دانیوها از دسته ماهیان تخم‌گذار هستند و تکثیر آنها کار نسبتاً ساده‌ای است. ماهی ماده شکمی بزرگ‌تر و رنگی روشن‌تر دارد. برای جفت گیری این ماهیان بهتر است که یک ماهی ماده را به همراه دو یا سه ماهی نر در یک آکواریوم قرار دهید دقت کنید ارتفاع آب آکواریوم حداکثر ۱۵ سانتی‌متر باشد و گیاهان آبی نیز در آن فراوان باشد.

ماهی ماده باید دارای شکمی متورم باشد. ماده‌ها معمولاً هنگام سحر تخم ریزی می‌کنند. در هر بار تخم ریزی حدود ۲۰۰ عدد تخم ریخته شده که لاروها پس از ۲ روز از تخم خارج خواهند شد. در این زمان باید لاروها را با آنفوزوئر یا انواع غذاهای بسیار ریز و کوچک تغذیه نمود.

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *