اصلی ترین تجهیزات آکواریوم

اصلی ترین تجهیزات آکواریوم

اصلی ترین تجهیزات آکواریوم : اگر علاقمند به داشتن آکواریوم هستید دانستن مطالب زیر لازم و ضروری است که به کمک آن می‌توانید سرویس و نگهداری آکواریوم‌تان را بهتر انجام دهید، در متن زیر تجهیزات لازم برای داشتن آکواریومی زیبا عنوان می شود.

سازه شفاف

معمولا این سازه شفاف از جنس شیشه می‌باشد که در آکواریوم بزرگ از اکریلیک استفاده می‌شود. سازه شفاف از دو جنبه نمایشی و فنی دارای اهمیت است. از نظر نمایشی، انتخاب نوع شیشه و کیفیت درصد خلوص شیشه از اهمیت زیادی برخوردار است که اگر به آن توجه نشود تانک شیشه ای از زیبایی لازم برخوردار نخواهد بود.

جنبه دوم بحث فنی از اساسی ترین و مهمترین ویژگی های یک آکواریوم بوده که به لحاظ امنیت و فشار زیادی که آب به شیشه وارد می کند باید دقیق محاسبه شده تا سازه از ایمنی کافی برخوردار باشد و در این محاسبات فشارهای وارده مانند زلزله و تنش های وارده بر سازه باید کاملا لحاظ شود تا این سازه حداقل ریسک و خسارت را برای استفاده کننده داشته باشد. استاندارد شیشه مصرفی آکواریوم بر اساس تمامی استانداردهای فنی مهندسی، شیشه ایمن یا سکوریت و حتی برای آکواریوم های بزرگ استفاده از شیشه های لمینیت می باشد که مقاومت مکانیکی و حرارتی این نوع شیشه ها حداقل 4 برابر شیشه معمولی است. متاسفانه در بسیاری از موارد، این نکته مهم و اساسی به دلیل هزینه فرآیند ایمن سازی، مورد اغماض قرار گرفته و به هیچ عنوان عمل صحیح و قابل قبولی نمی باشد.

محاسبات در سازه شفاف بدین معنی است که قطعا انتخاب نوع شیشه، ضخامت، نوع آب بندی و تمامی موارد مرتبط با ساخت یک سازه شفاف ایمن، باید توسط یک کارشناس، محاسبه و سپس اجرا گردد. هنگامیکه آکواریوم با ارتفاع زیاد متصور است، بدلیل افزایش فشار های وارد بر وجوه با افزایش ارتفاع، حتما می بایست دقت مضاعفی صورت گیرد.

تجهیزات آکواریوم
تجهیزات آکواریوم

تجهیزات آکواریوم

تجهیزات آکواریوم شامل پمپ هوا، بخاری، انواع فیلترها، دکور داخلی، نور و تمامی اقلامی که بعضی از آنها جزو تجهیزات اصلی و اساسی آکواریوم و برخی دیگر جزو فرعیات و موارد دکوری یک آکواریوم می باشند. تجهیزات باید از کیفیت و دوام زیادی برخوردار بوده و متناسب با مشخصه های فنی تک تک اجزا با شرایط آکواریوم از قبیل حجم، اکوسیستم، نوع ماهی و …  انتخاب شود و دارای کاربرد آسان برای استفاده کاربر باشد.

 

متعلقات خارجی

این قسمت تکمیل کننده آکواریوم بوده و متناسب با طراحی و وسایل محل استفاده از آکواریوم بهترین دکور و چهارچوب برای آکواریوم در نظر گرفته می‌شود که این دکور زیبایی بیشتری به پیرامون می بخشد.

 

بنابراین ما به علاقمندان آکواریوم پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک تانک زیبا و چشم نواز و در عین حال ایمن از نظرات کارشناسان استفاده کرده تا به نتیجه مطلوب خود برسند.

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *