ماهی پانچاکس

ماهی پانچاکس 

ماهی پانچاکس آب شیرین : برخی از ماهی‌ها جذابیت فوق العاده‌ای را برای آکواریوم شما به همراه خواهند داشت. نمونه های زیادی از ماهی‌ها وجود دارند که به دلیل برخورداری از زیبایی و ویژگی های منحصر بفرد، توجه افراد را به سمت خود جلب خواهند نمود. ماهی پانچاکس نوعی از ماهی های جذاب و زیبا هستند که به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر بفرد، مورد توجه و استقبال افراد در مناطق مختلف قرار گرفته اند. این ماهی ها دارای تنوع رنگی مختلفی هستند که اغلب با رنگ بدنشان شناخته خواهند شد. برای نمونه پانچاکس قرمز دارای پوست و بدنی به رنگ قرمز می باشد. از تنوع رنگی در این ماهی ها می توان به ماهی های قرمز ،زرد ،سبز ،آبی و … اشاره نمود.

در ادامه به بررسی خصوصیات قابل توجه در این ماهی ها خواهیم پرداخت:

خصوصیات و ویژگی های منحصر بفرد در ماهی پانچاکس 

خصوصیات ظاهری 

همانطور که گفته شد این ماهی ها دارای تنوع رنگی جذابی هستند. رنگ بدن این ماهی‌ها موجب جلب توجه و زیبایی بی نظیر آکواریوم شما خواهد شد. این ماهی‌ها در زیستگاه‌های طبیعی تا میزان ۹ الی ۱۰ سانتیمتر رشد خواهند نمود. در صورتی که در آکواریوم‌ها اغلب تا میزان ۵ الی ۶ سانتی متر رشد می‌نمایند. برای مشاهده‌ی این ماهی‌ها بیشتر می توان به سطح و یا میانه‌ی آکواریوم ها توجه نمود. برای تشخیص ماهیهای نر از ماهیهای ماده باید تخصص زیادی داشت. زیرا تشخیص آنها از یکدیگر بسیار مشکل می باشد. در برخی از مواقع ماهی‌های نر دارای رنگ تیره تری هستند.

خصوصیات زیستگاهی 

ماهی پانچاکس دوستدار آبهای شیرین بوده و بیشتر در این مکانها رشد خواهند داشت. از زیستگاه های مناسب برای این ماهی‌ها می‌توان به بنگلادش ؛ مجمع الجزایر هند؛ پاکستان ؛ میانمار و … اشاره نمود. در بیشتر مناطق آسیایی می‌توان شاهد رشد این ماهی‌ها بود. این ماهی‌ها اغلب به ماهی‌های سازگار نیز معروف هستند. از این جهت می‌توان گفت که نگهداری از این ماهی‌ها بسیار ساده خواهد بود. آبهای گرم ، نور متوسط و همچنین بسترهای ماسه ای و شنی انتخاب هوشمندانه ای برای محیط زندگی آنها خواهد بود. لازم به ذکر است برای نگهداری از این جانداران بهتر است در آکواریوم خود از پناهگاه‌های زیادی استفاده نمایید. تزئینات گیاهی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای مخفیگاه این ماهی‌ها به شمار آیند.

خصوصیات اخلاقی 

از جمله خصوصیات اخلاقی ماهی پانچاکس آب شیرین می‌توان به صلح جو بودن و سازگاری آن با اکثر ماهی ها اشاره نمود. با در نظر گرفتن صلح جو بودن این ماهیها ،نگهداری از آنها در کنار ماهی‌های مهاجم هرگز پیشنهاد نمی‌شود. این ماهی ها پرش گرهای خوبی نیز هستند. از این رو برای نگهداری مناسب از آنها باید تدابیر نگهداری ایده آلی را اندیشید. همچنین می‌توان گفت که این ماهی ها شکارچیان خوبی نیز هستند. دهان آنها به طرز شگفت انگیزی پهن می باشد. همچنین ماهی های ماده در این گونه از ماهی ها تخم گذار بوده و در عرض یک هفته می توانند تخم گذاری نمایند. تعداد تخم های این ماهی ها بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ متغیر می باشد. در برخی از موارد نیز شاهد تخم ریزی آنها تا میزان ۳۰۰ عدد نیز بوده اند. تخم های این ماهی ها با در نظر گرفتن دما ۱۱ الی ۱۴ روز بعد به ماهی های بسیار ریز تبدیل خواهند شد.

دمای مناسب: ۲۲ الی ۲۸ درجه سانتی گراد، تحمل دما در این ماهی ها بسیار قابل توجه خواهد بود.

PH مناسب: ۶ الی ۸

غذای مناسب: این ماهی ها در جرگه ی ماهی های همه چیز خوار هستند. رژیم گیاهی تا گوشتی می تواند بهترین انتخاب برای این ماهی ها باشد. در برخی از مواقع نیز شاهد زنده خواری آنها ( خوردن نوزادان مولی و گوپی ) خواهیم بود. تغذیه لاروها توسط این ماهی ها سبب کنترل جمعیت پشه ها نیز گشته است.

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *