گربه ماهی شیشه‌ ای شبحی

گربه ماهی شیشه‌ ای شبحی

گربه ماهی شیشه ای :‌  گربه ‌ماهی شیشه‌ ای شبحی یکی از ماهی‌های استثنایی برای آکواریوم‌داران است چرا که آن‌ها می‌توانند به راحتی ارگان‌های داخلی بدن این ماهی را مشاهده کنند. به لطف بدن شفاف گربه ‌ماهی شیشه‌ ای، این ماهی زیبا شبیه اسکلتی است که دارای ارگان‌های زیستی است.

گربه ماهی شیشه ای
گربه ماهی شیشه ای

این ماهی به نام‌های شبح هندی، شبح ‌ماهی، گربه‌ ماهی شیشه‌ای، گربه‌ی شیشه‌ ای و گربه‌ ماهی شیشه‌ای شبحی شناخته می‌شود. این ماهی‌ها بسیار صلح جو و آرام هستند و می‌توانند در کنار بسیاری از ماهی‌ها زندگی کنند. این گربه‌های شیشه‌ای چندان از نور زیاد خوش‌شان نمی‌آید. اگر نور کمی‌ را برای آکواریوم‌شان فراهم کنید خواهید دید که بسیار سر زنده و سر حال در میانه‌های آکواریوم شنا می‌کنند. زیستگاه اصلی این ماهی‌ها که به اسم علمی‌کریپتوپتروس مینور شناخته می‌شوند، برونئی و جنوب‌شرقی آسیا است. در حقیقت آن‌ها در بخش‌هایی از مناطق گرم کره‌ی زمین زندگی می‌کنند. نگهداری از آن‌ها چندان سخت نیست. طول آن‌ها نهایتا به 8 سانتیمتر می‌رسد و بین 7 تا 8 سال عمر می‌کنند.

آکواریوم و شرایط نگهداری

دمای آب آکواریوم این ماهی‌های شفاف باید بین 21 تا 26 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد و pH آن بین 6 تا 7. آکواریوم آن‌ها باید از میزان مناسبی گیاه برخوردار باشد تا آن‌ها جایی برای پنهان شدن داشته باشند. آنها عاشق گیاهان جاوا فرن در آکواریوم خود هستند. همانطور که گفتیم نور زیاد دست آن‌ها را رو می‌کند و آن‌ها از این وضعیت اصلا خوش‌شان نمی‌آید. بهتر است آکواریوم آن‌ها حالت تاریک و روشن داشته باشد تا بتوانند سرزنده و پر جنب و جوش باشند. همچنین بهتر است صخره‌هایی نیز درون آکواریوم قرار داده شود. این ماهی زیبا را هرگز نباید به تنهایی نگهداری کنید. بهتر است آن‌ها را به صورت گروه‌هایی که بیش از 5 ماهی در آن‌ها قرار دارد نگهداری کنید. در غیر این صورت آن‌ها ماهی‌هایی خجالتی می‌شوند و رفته رفته می‌توانید نشانه‌های استرس و بیماری را درون آن‌ها مشاهده کنید. ظرفیت آب آکواریوم این شبح‌های شفاف نباید کمتر از 30 گالن باشد.

گربه ماهی شیشه ای
گربه ماهی شیشه ای

زادآوری

زادآوری این ماهی‌ها درون آکواریوم‌های خانگی اگر نه غیر ممکن، بسیار نامحتمل است و بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که هنوز کسی نتوانسته است که جنس نر و ماده‌ی این ماهی را از هم تشخیص دهد.

تغذیه

گربه‌ ماهی‌ های شیشه‌ ای، ماهی‌هایی همه چیز خوار هستند. در ابتدای ورود به آکواریوم، آن‌ها غذاهای خرد شده و فلیک می‌خورند اما رفته رفته باید به تنوع غذایی آنها اضافه کرد. آن‌ها باید با غذاهای یخ زده، خرد شده، کرم‌های خونی، میگوهای براین و کرم‌های تیوبیفکس تغذیه شوند. تغذیه‌ی مناسب باعث می‌شود آن‌ها سرحال‌تر، سرزنده‌تر، پر جنب و جوش‌تر و سالم‌تر باشند و از طول عمر بالایی برخوردار شوند.

گربه ماهی شیشه ای
گربه ماهی شیشه ای

منابع گربه ماهی شیشه ای :

  1. aqualandpetsplus.com
  2. www.liveaquaria.com
  3. www.fishlore.com

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *