لنداسکیپی زیبا با شیشه‌های بازیافتی

لنداسکیپی زیبا با شیشه‌های بازیافتی

لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی : گل‌ها و شاخ و برگ درختان به ما این امکان را می‌دهند که به باغچه یا حیاط‌مان بی‌شمار رنگ و درخشندگی اضافه کنیم. اما در طول فصل‌های سرد، جایی که آخرین برگ‌های قرمز و نارنجی از روی شاخه‌ها فرو می‌افتند چه؟ چگونه می‌توانیم باغچه و حیاطی داشته باشیم که در تمام طول سال درخشندگی خودش را داشته باشد؟

تاثیر شیشه‌های بازیافتی در لنداسکیپ می‌تواند همان درخشندگی را که شما دنبالش هستید برای‌تان به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید این رنگ‌ها را چه به سادگی و با اضافه کردن چند بطری رنگی قدیمی ‌بر روی میز پیکنیک به محیط اضافه کنید و چه با قطعه شیشه‌های معلق مسیر در حیاط تا در ورودی را تزیین نمایید. در این متن راه هایی برای افزودن هنرمندانه‌ی این دست از شیشه‌ها پیش روی شما قرار داده می‌شود.

1. از بطری‌ها به منظور دیگری استفاده کنید.

این بهترین شکل بازیافت یک بطری است. به جای این که بطری‌هایی که از آخرین مهمانی‌تان به جای مانده است را درون سطل آشغال بگذارید، از آن‌ها به عنوان آویز‌هایی که لامپ درون آن‌ها قرار می‌گیرد برای لنداسکیپ‌تان استفاده کنید. اگر خودتان قادر به انجام این  کار نیستید، می‌توانید بطری‌ها را بدهید تا برای‌تان برش بزنند و لامپ را درون آن‌ها جایگذاری کنند.

لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی
لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی

یک سر زدن کوچک به مغاز‌ه‌های عتیقه فروشی بطری‌های قدیمی‌ زیبایی را پیش روی‌تان می‌گذارد. می‌توانید بطری‌ها را با دسته بندی بر اساس شکل، جنس و رنگ‌شان در کنار همدیگر قرار دهید. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای نگهداشتن شاخه‌های گلی که از باغچه‌تان کندید یا برای‌تان هدیه آورده‌اند، استفاده کنید.

2. شیشه‌های شناور

زمانی ماهیگیرها برای نگهداشتن تور‌های‌شان بر روی سطح آب از گوی‌هایی شیشه‌ای استفاده می‌کردند. شما می‌توانید این گوی‌های قدیمی‌ را در جاهایی که ماهیگیری در آن رواج دارد پیدا کنید. البته این گوی‌های شیشه‌ای امروزه نیز در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی مثل سبز، آبی و یا بنفش ساخته و فروخته می‌شوند. می‌توانید یک یا چند عدد از این گوی‌ها را با یک تور یا هر چیز دیگری از درخت آویزان کنید تا در زمانی که خورشید به آن می‌تابد الگوهای رنگین زیبایی را بر روی زمین یا دیوارها و اجسام اطراف‌شان ایجاد کنند. همچنین قرار دادن آن‌ها بر روی حوضچه‌ی داخل حیاط یا آبنما و کاسه‌های بزرگ پر از آب می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به لنداسکیپ خانه‌ی شما ببخشد.

لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی
لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی

3. پوشاندن سطح اجاق آتش درون حیاط

حتما با اجاق یا چاله‌های آتش درون حیاط یا باغ آشنا هستید. قطعات ریز شیشه‌های شکسته  منظری مدرن و شفاف برای اجاق شما ایجاد می‌کنند. قطعات ریز شیشه به خاطر اشکال نامنظم‌شان و این که هوا و گاز از بین‌شان عبور می‌کند، باعث می‌شوند شعله‌ها بیشتر پراکنده شوند و زیباتر به نظر برسند.

لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی
لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی

نکته: برای زیباتر شدن اجاق و شعله‌های آتش از شیشه‌های خوش‌رنگی استفاده کنید که از رنگ آن‌ها در جاهای دیگر لنداسکیپ نیز استفاده شده باشد. همچنین مطمین شوید که شیشه‌هایی که برای اجاق استفاده می‌کنید در برابر حرارت آتش مقاوم باشند.

 

منبع لنداسکیپ با شیشه های بازیافتی :

  1. www.houzz.com

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *