امکان اجرای آکواریوم در لنداسکیپ

امکان اجرای آکواریوم در لنداسکیپ

اجرای آکواریوم در لنداسکیپ : نصب آکواریوم در محیط‌‌های بیرونی موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و این تا حدی عجیب به نظر می‌رسد. سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که آیا ماهی‌ها می‌توانند در محیط خارج از خانه زندگی کنند؟ قطعا می توانند. مثل اینکه ما گاهی فراموش می‌کنیم که ماهی‌ها به صورت طبیعی در خارج از خانه‌ی ما و در اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند.

البته که حیاط ما یعنی همان جایی که چمن‌زن و سایبان و ایوان در آن وجود دارد، با زیستگاه اصلی ماهی‌ها زمین تا آسمان تفاوت دارد و کنترل ما بر آن مثل درون چهاردیواری خانه نیست. با این حال ماهی‌ها می‌توانند به راحتی و با رعایت چند نکته‌ی ساده در کمال سلامت در آن زندگی کنند.

این مجاورت و برقراری پیوند بین محیط بیرونی خانه و آکواریوم مملو از هیجان و زیبایی است. فقط بحث این نیست که شما چیزی را در جایی می‌بینید که انتظارش را ندارید، بلکه دیدن چیزی است در جایی که آن احساسات خرده‌گیرانه می‌گویند که نباید باشد. اما این احساسات، سخت در اشتباه هستند. همانطور که گفتیم آکواریوم‌ها می‌توانند با رعایت چند نکته‌ی ساده، در یک حیاط قرار بگیرند.

دما

بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، آکواریوم می‌تواند در تمام طول سال یا تنها در ماه‌های گرم در فضای بیرونی خانه قرار بگیرد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که هوا در برخی مقاطع سال سرد می‌شود، می‌توانید در ماه‌های گرم درست همانطور که در خانه از آکواریوم مراقبت می‌کنید، آن را در حیاط یا بالکن قرار دهید و در ماه‌های سرد آن را به درون خانه ببرید. حتما باید قبل از انجام این کار برای جای آکواریوم در خانه و بیرون از آن برنامه داشته باشید، تا ظلمی متوجه ماهی‌ها نشود.

اما اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید که آب درون آکواریوم در هیچ زمانی یخ نمی‌زند، می‌توانید یک جای دائمی برای آن در حیاط در نظر بگیرید. تنها باید مراقب باشید که آب همواره در جریان باشد تا یخ نزند. البته می‌توانید یک وسیله‌ی گرمازا برای آکواریومتان تهیه کنید. در هر دو حالت شما باید مطمئن باشید که ماهی‌ای که برای آکواریوم خود تهیه کرده‌اید، با دمای محل زندگی شما سازگار است. همانطور که گفتیم می‌توانید با تهیه تامین‌کننده‌های گرما برای آب هر مسئله‌ای را درباره‌ی دما مرتفع نمایید. اما یادتان باشد که هوای بیرون از خانه متغیر است و امکان دارد ناگهان سرد یا گرم شود. اگر شما از آن دست آدم‌هایی هستید که نمی‌خواهند وقت اضافه‌ای خرج آکواریومشان کنند بهتر است به همان ماهی‌هایی که می‌توانند در دمای محل زندگی شما به خوبی زندگی کنند، اکتفا کنید.

گیاهان

یکی از موضوعات جالب در آکواریوم‌های خارج از خانه این است که حتما باید دارای گیاهان آکواریومی باشند. اول به این دلیل که جلوی رشد جلبک‌ها و خزه‌های غیر مفید را بگیرند و دوم برای زیبایی بی‌اندازه‌ای که به حیاط و باغ ما می‌بخشند. گیاهانی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، بسته به شرایط دمای جغرافیایی منطقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. اما به هر حال بالاخره چند گیاهی برای آکواریومتان پیدا خواهد شد. گیاهانی که روی آب شناور هستند و سر از کف آکواریوم درآورده‌اند با ادغام در پس‌زمینه‌شان که پر از درخت، گیاه، بوته و چمن است، جلوه‌ای خاص به حیاط و لنداسکیپ می‌بخشند. تصور کنید که در میان انبوه درختچه‌ها، ماهی‌هایی به این سو و آن سو می‌روند و آب در جریان است.

طراحی و جای آکواریوم

وقتی فکری برای موارد بالا کردید، نوبت به طراحی آکواریوم می‌رسد. مسلما نمی‌خواهید که آکواریوم جدای از دیگر اجزای لنداسکیپ به نظر بیاید، بلکه می‌خواهید تکمیل‌گر زیبایی آن باشد. حیاط‌تان مملو از گیاه و دار و درخت است؟ پس آکواریوم خود را پر از گیاه کنید. می‌خواهید آکواریوم را در پاسیویی کار کنید که سنگ‌فرش شده است؟ به عکس پایین نگاهی بیندازید. اجاقی که به جای آتش در آن ماهی قرار دارد. اگر طراحی حیاط پشتی‌تان مدرن است، می‌توانید از آکواریومی تمام شیشه‌ای مملو از فرشته ماهی استفاده کنید. خلاق و بلندپرواز باشید. آکواریوم می‌تواند قسمتی از استخر شما یا بخشی از یک قسمت زیبای دیگر باشد. تلویزیون بزرگی را برای تماشای مسابقات فوتبال در حیاط قرار داده‌اید؟ می‌شود روبه‌رویش آکواریومی به همان اندازه کار گذاشت تا شما از دریچه‌ی دو صفحه‌ی مسطح به دو دنیای کاملا متفاوت نگاه کنید. می‌شود هزار راه خلاق دیگر را برای این منظور استفاده کرد.

از طراحی‌تان لذت ببرید و مطمئن باشید که ماهی‌ها از یک طراحی زیبا لذت می‌برند. چه در اقیانوس چه درون خانه‌ی شما ماهی‌ها نمی‌توانند نظاره‌گر زیبایی غروب آفتاب باشند. درست است که نمی‌توانید چای دم غروبتان را با آن‌ها قسمت کنید اما مطمئن باشید که آن‌ها می‌دانند شما پیششان هستید و از غروب خورشید لذت خواهند برد.

 

منبع اجرای آکواریوم در لنداسکیپ :

  1. www.okeanosgroup.com

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *