معرفی انواع آبنماهای هوشمند، مدرن و شهری

معرفی انواع آبنماهای هوشمند، مدرن و شهری

آبنما هوشمند ، مدرن و شهری : آبنماهای هوشمند (Hi Tech Fountains)

بشر از دیرباز همیشه رابطه خوبی با آب و موسیقی داشته است و قاعدتاً هر انسانی عاشق یک نوع موسیقی می‌ باشد. آب همیشه سمبل آرامش، زیبایی و پاکی بوده است. حال تکنولوژی روز که در زندگی های روزمره نهادینه شده به کمک بشر آمده و از تلفیق این دو نو آبنماهای هوشمند یا Hi Tech پدید آمده است که در آن انسان قابلیت کنترل،‌کارگردانی و نمایشی متفاوت از هماهنگی آب و نور و موزیک را دارد. 

این نوع آبنماها به دلیل متفاوت و غیر قابل حدس بودن هنوز جزء آبنماهای پرطرفدار هستند که در آن حس آرامش پاکی و زلالی آب با تلفیق علم روز به انسان منتقل می شود که شامل انواع: 

  • آبنماهای کلاسیک 
  • موزیکال و ریتمیک 
  • آبنماهای نوشتاری 
  • آبنماهای کف خشک 
  • آبنماهای واتر اسکرین – لیزری 

می باشد. 

آبنما هوشمند ، مدرن و شهری
آبنما هوشمند ، مدرن و شهری

 

آبنماهای مدرن (Modern Fountains)

آبنما المانی است که در آن برای آب، نوعی حرکت پیش بینی می شود که صدای ناشی از آب و حرکت زیبای آن در طبیعت را شبیه سازی می کند و می تواند سبب بهبود فضای محیط شود و فضایی آرام بخش و طبیعی ایجاد نماید. 

میزان مصرف آب در این آبنماها بسیار کم می باشد چرا که این آبنماها معمولاً دارای چرخه بسته ای از آب هستند و مصرف آب آنها فقط در حد تبخیر است. اصولا این آبنماها برای فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. 

آبنماهای مدرن شامل انواع : 

می باشند. 

 

آبنماهای شهری (Urban Fountains)

آب همواره پیام آور طراوت و شادابی بوده است. آبنمای شهری با نصب در میدان ها، پارک ها و باغ ها می تواند نقش زیادی در زیباسازی محیط های یکنواخت و یکدست شهری داشته باشد. آبنماهای شهری با بدنه مقاوم در برابر ضربات، رطوبت، حرارت و شرایط جوی گوناگون و همچنین ماندگاری و دوام طولانی با محیط های مختلف همخوانی پیدا کرده که شامل انواع: 

  • آبنماهای سنگی و سیمانی
  • آبنماهای المانی و …

می باشند.

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *