چگونه پاسیوی دلخواه‌مان را بسازیم؟

چگونه پاسیوی دلخواه‌مان را بسازیم؟

ساخت پاسیوی دلخواه : حیاط‌ خلوت و یا پاسیو می‌تواند به جلوه‌گاهی برای خانه‌ی ما تبدیل شود. می‌توان از مهمان‌ها در این نقطه از خانه پذیرایی کرد. هم‌چنین زمان‌هایی که نیاز به آرامش هست، حیاط خلوت می‌تواند جان‌پناه خوبی باشد. با این همه چگونگی طراحی و ساخت پاسیوی دلخواه یا حیاط خلوت  مسئله‌ی بسیار مهمی است. مسلما همه‌ی ما به فنون طراحی لنداسکیپ احاطه نداریم با این حال باید نکاتی را درباره‌ی آن بدانیم تا در هنگامی که طراح و مجری لنداسکیپ قصد دارد حیاط‌خلوت‌مان را از نو بسازد، بتوانیم کیفیت کار آن‌ها را تشخیص دهیم.

1) هدف خود را مشخص کنید. قصد دارید از پاسیو برای چه منظوری استفاده کنید؟ گاهی ما دوستان و آشنایان کمی داریم و برای همین استفاده از یک میز و چند صندلی برای حیاط خلوت کافی است. در این صورت می‌توان فضاهای بیش‌تری را به گیاهان یا اجزای هارداسکیپ اختصاص داد. اما داستان برای کسانی که می‌خواهند در حیاط خلوت‌شان از بیشتر از 10،20 میهمان پذیرایی کنند متفاوت است. می‌شود از پاسیو تنها به عنوان گوشه‌ی دنجی مخصوص تفکر استفاده کرد که در این صورت نیز طراحی پاسیو بسیار متفاوت از دو حالت قبل خواهد بود.

ساخت پاسیوی دلخواه
ساخت پاسیوی دلخواه

2) مطمئن شوید که پروژه شما از لحاظ معماری با خانه‌تان هماهنگی دارد. یک طراح، معمار یا معمار منظر حرفه‌ای می‌تواند قبل از شروع کار، طرح را بر روی کاغذ یا به وسیله‌ی نرم افزارهای حرفه‌ای به شما نشان دهد. همچنین یک مجری حرفه‌ای با توجه به شناختش از عناصر سازنده‌ی لنداسکیپ و اجرای بهینه، هزینه‌ی نهایی شما را پایین می‌آورد. طراحان حرفه‌ای مشخصه‌های طبیعی و بومی را در طرحشان رعایت می‌کنند.

3) آن چه در ذهن دارید را بر روی کاغذ بکشید. اصلا مهم نیست که ما نقاش خوبی باشیم یا نه. مهم رساندن مقصودمان به افرادی است که قرار است طراحی حیاط‌خلوت‌مان را اجرا کنند. سعی کنید نقشه و الگوهای ذهنتان را از زاویه‌ی بالا ترسیم نمایید. این کار کمک می‌کند تا مجریان طرح، تصویری کلی از جای عناصر پاسیو را در ذهن داشته باشند. همچنین ترسیم طرح از زاویه‌ی چشم انسان نیز کمک می‌کند که مجریان تا حدودی به کلیات تناسب اجزا آگاهی پیدا کنند.

4) از درخت و گیاه استفاده کنید. ساخت پاسیوی دلخواه : اگر در حیاط خلوت خود درختی دارید حتما فضا را با توجه به حضور آن درخت طراحی نمایید. سایه‌ی درخت‌ها عنصری مهم و تاثیر‌گذار بر فضای پاسیو است. همچنین درختان کمک می‌کنند ما فضای شخصی‌تری داشته باشم. گیاهانی مثل شمشاد که دارای رشد سریعی هستند، می‌توانند برای این مهم بسیار تاثیرگذار باشند. کاشت درخت بزرگ معمولا هزینه‌ی بالایی را در بر دارد پس بهتر است از درختان موجود استفاده کنیم. در حین انجام عملیات اجرای لنداسکیپ حیاط خلوت در صورت بی احتیاطی امکان صدمه دیدن گیاهان و درخت‌ها وجود دارد چرا که کندن زمین یا فشار اجسام سنگین می‌تواند به ریشه‌ی آن‌ها فشار وارد نماید. پس آنچه برای حیاط خلوت خود در نظر دارید را با توجه به این گیاهان موجود طرح‌ریزی و اجرا کنید.

ساخت پاسیوی دلخواه
ساخت پاسیوی دلخواه

5) پریزها را فراموش نکنید. حتما برای پاسیوی خود چند جای پریز در نظر بگیرید. خیلی وقت‌ها در این فضا از لپ تاپ یا تبلت خود که در حال خاموش شدن است، استفاده خواهید کرد.

6) تحقیق کنید. در مورد قیمت لوازم، عناصر تشکیل دهنده‌ی آن‌ها، گیاهانی که مجری لنداسکیپ قصد دارد از آن‌ها استفاده کند و هر چیز دیگری که به حیاط‌خلوت‌تان مربوط می‌شود جستجو کنید. امروز همه چیز از طریق اینترنت قابل دسترسی است پس این کار وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

 

منابع ساخت پاسیوی دلخواه :

  1. www.bhg.com
  2. www.diynetwork.com

 

نویسنده مطلب: mortazavi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *